fbpx
SHARE
Από Ιωάννης Οφάκογλου
Αρθρογραφία
21.03.2018

Η ανθρώπινη πλευρά του digital engagement

Χίλια εφτακόσια μηνύματα περνάνε κάθε μέρα μπροστά από τα μάτια μας. Videos, Gifs, blog posts, αναρτήσεις προσωπικών απόψεων, quotes, ερωτήσεις, animations, φωτογραφίες, audios, banners, άρθρα και είναι μόνο η αρχή.

Κάπου εκεί μέσα στο ατελείωτο scrolling πρέπει να βρίσκεται και το brand σας.

Το αποτέλεσμα της υπερέκθεσης σε πληροφορίες έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο που ονομάζεται information overload και όπως παρατηρώ οδηγεί στην πλήρη αδιαφορία του κοινού σε οτιδήποτε δεν είναι ενδιαφέρον, χρήσιμο, χρηστικό, πρωτότυπο και αναγκαίο.

Από τη μια βλέπουμε ο όγκος του περιεχομένου που παράγεται και δημοσιεύεται στο ψηφιακό περιβάλλον να αυξάνεται ραγδαία και από την άλλη η προσοχή του κοινού έχει αντιστρόφως ανάλογη πορεία.

Ο μέσος άνθρωπος που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, δεν αφιερώνει πάνω από 6″ για κάθε περιεχόμενο που περνά μπροστά από τα μάτια του. 

Σαφώς και οι άνθρωποι του marketing βρίσκονται αντιμέτωποι σε νέες προκλήσεις καθώς η συμπεριφορά των πελατών αλλάζει καθημερινά και το digital engagement γίνεται ιδιαίτερα δύσκολο. Για τον λόγο αυτό αγωνιούν και φωνάζουν “Το engagement στα social media πέφτει”, “Οι αλγόριθμοι αλλάζουν”, “Η απήχηση θα πέσει στο μηδέν”, “Δεν εμφανίζονται οι branded αναρτήσεις στους followers”, “Ο αριθμός των clicks στα newsletter δεν ξεπερνά το 3 με 4%”.

Marketing as usual is… DEAD!

Τα προηγούμενα χρόνια marketers και διαφημιστές είχαν ως βασική προϋπόθεση ότι η προσοχή του κοινού ήταν δεδομένη οπότε το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να επικοινωνήσουμε το μήνυμά τους με δημιουργικό τρόπο όσες περισσότερες φορές μπορούσαν.

Να σας θυμήσω ότι το ξεφύλλισμα της εφημερίδας ήταν ιεροτελεστία. Ο αναγνώστης πριν ακόμα ανοίξει το πρώτο φύλλο είχε παραδώσει σώμα και ψυχή. Ο χρόνος έκανε παύση μέχρι και την ανάγνωση του οπισθόφυλλου.

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν εταιρίες και διαφημιστές που επενδύουν χιλιάδες ευρώ σε προωθητικές ενέργειες θεωρώντας ότι η προσοχή του κοινού τους ανήκει.

Όταν θεωρείς ή πιστέυεις χωρίς να γνωρίζεις, ρισκάρεις!

Σήμερα τα πράγματα δεν θυμίζουν σε τίποτα το παρελθόν και αυτό θα πρέπει να αφυπνίσει όλους τους ανθρώπους του μάρκετινγκ διότι την προσοχή του κοινού δεν την έχουν, δεν μας ανήκει αλλά θα πρέπει να κάνουμε τα πάντα για την κερδίσουμε με κόπο!

Τι σημαίνει αυτό για το μάρκετινγκ; Κάθε μήνυμα, κάθε λέξη, κάθε εικόνα, κάθε είδος περιεχομένου έχει τεράστια σημασία και πρέπει να είναι ξεκάθαρο και στοχευμένο. Ο Steve Jobs είχε πει ότι ζούμε σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον με πολύ θόρυβο και πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι για τι θέλουμε να γνωρίζουν για εμάς. Δεν θα έχουμε πολλές ευκαιρίες να εξηγήσουμε στο κοινό ποιοι είμαστε και πως μπορούμε να τους βοηθήσουμε.

Επειδή τα marketing spendings έχουν μειωθεί πρέπει να αναθεωρήσουμε την άποψη ότι οι πελάτες αγοράζουν και θα συνεχίσουν να αγοράζουν οτιδήποτε τους προωθούμε. Ότι και να σχεδιάζετε σήμερα βάλτε απέναντί σας έναν πελάτη να σας λέει, “Ότι θέλεις να μου πεις πες μου γρήγορα και φρόντισε να αξίζει γιατί δεν έχω χρόνο για χάσιμο”.

Τότε και μόνο θα συνειδητοποιήσετε ότι η προσοχή του κοινού είναι ένα δώρο για εσάς και αν την κερδίσετε μια φορά φροντίστε να μην την χάσετε ποτέ.

Αλλάξτε την δομή της στρατηγική σας και τοποθετήστε τους ανθρώπους που θέλετε να επικοινωνήσετε στο επίκεντρο. Πείτε στα στελέχη που είναι μεγαλύτερα σε ηλικία και μεγάλωσαν σε ένα διαφορετικό περιβάλλον ότι η πελατό και ανθρωπό κεντρική προσέγγιση δεν είναι θεωρία, είναι η μοναδική λύση στο πρόβλημα του μειωμένου engagement.

Το ζήτημα δεν είναι τεχνικό αλλά στρατηγικό

Προσπαθήστε να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το κοινό σας. Τι τους ελκύει, ποια είναι τα social media που χρησιμοποιούν, ποιους influencers παρακολουθούν, με ποιες λέξεις κλειδιά αναζητούν πληροφορίες για εσάς, τι απορίες έχουν, πως εσείς μπορείτε να φανείτε χρήσιμοι και το είδος του περιεχομένου που τους ενδιαφέρει.

Μόνο έτσι θα καταφέρετε να τους προσεγγίσετε με επιτυχία και να συνδεθείτε μαζί τους. Βασικά μόνο έτσι θα τους πείσετε να σας δώσουν την άδεια να εισέλθετε στον μικρόκοσμό τους, στο egosystem που έχουν δημιουργήσει.

Αφήστε τα “Εγώ πιστεύω” και προχωρήστε στα “Αυτό που θέλουν”.

Ιδιαίτερα στον ψηφιακό κόσμο υπάρχουν δεκάδες εργαλεία και πλατφόρμες που μπορούν να δώσουν insights για τους πελάτες σας.

Οι ανταγωνιστές δεν είναι μόνο αυτοί που νομίζετε. Ανταγωνίζεστε όλους αυτούς που παράγουν περιεχόμενο το οποίο περνά μπροστά από τις οθόνες των πελατών σας. Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτείτε ξανά την στρατηγική σας;

SHARE