SHARE
Από Ιωάννης Οφάκογλου
Αρθρογραφία
15.04.2018

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τους influencers

 Η πραγματική μαχή μεταξύ traditional & new marketing τώρα ξεκινά! Γι΄αυτό καθίστε αναπαυτικά στις θέσεις σας και απολαύστε υπεύθυνα και δίχως περιορισμούς την επέλαση των influencers.

Αλήθεια, έχετε ακούσει για τους Youtubers; Φαντάζομαι πως ναι. Έχετε διαβάσει για τους Instagrammers; Δεν μπορεί, κάτι θα έχει πάρει το μάτι σας. Μήπως για τους δημιουργούς γνωστών blogs, vlogs και podcasts; Αν δεν γνωρίζετε τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θέλω να αγχώνεστε, άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που είμαστε εμείς εδώ.

Influencers είναι οι χρήστες των social media που αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την δυναμική των νέων μέσων, παράγουν ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο, συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων γύρω από το όνομα τους και διαμορφώνουν τάσεις στην αγορά. Τόσο απλά; Ναι τόσο απλά!

Αν πιστεύω στην δυναμική τους; Ω ναι!

Μία από τις διαφάνειες που δεν λείπει ποτέ από τις ομιλίες μου τα τελευταία χρόνια αναφέρει με τεράστια κεφαλαία γράμματα: “Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ”. Και ενώ πολλοί μιλούν και σπαταλούν πολύ ενέργεια στις πλατφόρμες εγώ και οι συνεργάτες μου επιμένουμε και λέμε ότι αυτό που έχει σημασία στην επικοινωνία μεταξύ εταιριών και ανθρώπων δεν είναι η τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα αλλά ο άνθρωπος.

Λίγα χρόνια πριν, η άποψη μου ήταν λιγάκι ακαταλαβίστικη ή σε κάποιες περιπτώσεις φαινόταν ανόητη. Σήμερα όμως που οι influencers αποκτούν τεράστια δυναμική, γίνεται ξεκάθαρο ότι αν θέλεις να τοποθετήσεις το brand σου στην αγορά θα πρέπει απαραιτήτως να ενσωματώσεις στην στρατηγική μάρκετινγκ την συνεργασία με γνωστούς και λιγότερο γνωστούς influencers οι οποίοι θα παράξουν περιεχόμενο για το brand σου.

Τα επόμενα χρόνια βλέπω τις ισορροπίες ανάμεσα στους digital publishers και τους influencers να αλλάζουν διότι οι δεύτεροι συγκεντρώνουν όλο και μεγαλύτερη δύναμη.

Ξέρεις γιατί συμβαίνει αυτό;

Τα portals αρχίζουν να γίνονται πολύ ενοχλητικά με τα δεκάδες banners και pop up που σκάνε στην οθόνη μας και διακόπτουν επανειλημμένα το σερφάρισμα μας ενώ ο αγαπημένος μας Influencer, ο άνθρωπος που ενδιαφέρεται για εμάς και εμείς αποφασίσαμε να τον ακολουθήσουμε, παρουσιάζει κάτι που του αρέσει και θέλει να το μοιραστεί μαζί μας. 

Έχεις διαβάσει το βιβλίο του Seth Godin “Permission Marketing“; Διάβασε το και θα καταλάβεις τι εννοώ!


Δες τι κάναμε στην RISTART τους τελευταίους μήνες για ένα από τα brands που έχουμε αναλάβει.
Αποφασίσαμε στρατηγικά να γνωστοποιήσουμε το brand τμηματοποιώντας την αγορά ανά προφίλ πελατών που θέλουμε να στοχεύσουμε. Κάναμε έρευνα στο Instagram και το YouTube μέσω συγκεκριμένου εργαλείου και βρήκαμε ανθρώπους που έχουν δυναμική και η φιλοσοφία τους ταιριάζει με την κουλτούρα του brand. Αξιολογήσαμε το interaction και engagement που έχουν με τους followers τους, την ποιότητα του περιεχομένου που παράγουν και την συχνότητα.

Σημαντικός παράγοντας για εμάς δεν είναι ο αριθμός των followers που έχει ο Influencer γιατί είναι πολύ εύκολο να αγοράσεις Πακιστανούς και Ινδούς followers, αλλά το προφίλ και η ποιότητα των followers όπως επίσης και το μέγεθος του interaction.

Για να γίνω περισσότερο κατανοητός μπορεί ένας Instagrammer να έχει 50.000 followers και σε κάθε ανάρτηση να πέρνει 6.000 likes και 15 σχόλια και ένας άλλος να έχει 5.000 followers και να πέρνει 1.300 likes και 30 σχόλια. Ποιός είναι πιο αποδοτικός; Ποιός έχει μεγαλύτερη επιρροή στο κοινό του; Τα νούμερα πολλές φορές ξεγελούν γι΄αυτό πρέπει να κάνετε πολύ καλή αξιολόγηση του ανθρώπου που θα συνεργαστείτε.

Δώστε μεγαλύτερη σημασία στην επιρροή και όχι στους αριθμούς!

Μετά την ανάλυση και αξιολόγηση των Influencers ξεκινήσαμε τις επαφές μαζί τους ώστε να ορίσουμε συναντήσεις για να τους παρουσιάσουμε το πλάνο μας. Προσέξτε, όχι οικονομικές δοσοληψίες “Πάρε τόσα, κάνε τόσα” αλλά αρχική γνωριμία, παρουσίαση και χτίσιμο σχέσων με ανθρώπους που διαμορφώνουν τάσεις στην αγορά. Σκεφτήκαμε ότι μπορεί να μην καταφέρουμε να συνεργαστούμε τώρα αλλά τουλάχιστον θα έχουμε γνωστοποιήσει και επικοινωνήσει την αξία του brand.

Για να μην σας κρατώ σε αγωνία οι συναντήσεις έγιναν, κάποιες συνεργασίες ξεκίνησαν άμεσα, κάποιες άλλες μετατέθηκαν για το προσεχές μέλλον και το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η άμεσα γνωστοποίηση και αύξηση των πωλήσεων του brand από την επόμενη κιόλας εβδομάδα.

Τα επόμενα χρόνια οι Influencers θα γίνουν ένα από τα ισχυρότερα κανάλια αλληλεπίδρασης των brands με το κοινό τους.

Αξίζει να σας πω ότι μιλώντας με πολλούς Influencers το τελευταίο διάστημα, επιβεβαίωσα την αρχική μου σκέψη ότι τα επόμενα χρόνια θα γίνουν ένα από τα ισχυρότερα κανάλια αλληλεπίδρασης των brands με το κοινό τους. Ξεδιπλώνουν το self-branding πλάνο τους με πολύ μελέτη που θα ζήλευαν μεγάλες φίρμες, ξέρουν πολύ καλά τι επόμενες κινήσεις τους, προσπαθούν να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο αξιόπιστοι, αν δεν τους αρέσει κάτι δεν θα το κάνουν ακόμα και αν τους προσφερθεί χρηματικό ποσό γιατί γνωρίζουν ότι το κοινό τους τους εμπιστεύεται και οι σχέσεις που με κόπο έχουν χτίσει μαζί του μπορεί να διαλυθούν σε μία μέρα.

Για εσάς marketers που θέλετε να είστε αποτελεσματικοί στις ενέργειες σας, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η εμπιστοσύνη σήμερα έχει οριζόντια κατεύθυνση από άνθρωπο προς άνθρωπο, προς γνωστούς, προς συγγενείς και γι’ αυτό οφείλετε να συνάψετε συνεργασίες με content creators που αγαπά και εμπιστεύετε το κοινό.

Να ξέρετε ότι θα βρεθείτε μπροστά σε πολλές επιλογές και η επιτυχία θα κριθεί από το πόσο καλά θα αξιολογήσετε την δυναμική και το κοινό του influencer.

SHARE