fbpx
SHARE
Από Chris Garoufalidis
Αρθρογραφία
24.04.2018

Δημιούργησε το δικό σου «brand voice» και ξεχώρισε!

Πριν πατήσεις το κουμπί «upload» για να ανεβάσεις την ιστοσελίδα σου ή πριν να κόψεις την κορδέλα για τα εγκαίνια της νέας σου επιχείρησης, θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι το brand σου είναι ένας ζωντανός οργανισμός που έχει δική του φωνή!

Σε όρους μάρκετινγκ ονομάζεται «brand voice» και αφορά τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή σου συνδέεται και αλληλεπιδρά με το κοινό της.

Και δεν αναφέρομαι μόνο σε ήχους ή ηχητικά εφέ, αλλά σε ολόκληρο τον τρόπο επικοινωνίας του brand, απο το ύφος και τον τόνο γραφής μέχρι και την επιλογή των λέξεων.

Η «προσωπικότητα» του brand σου καθορίζεται από τις λέξεις που χρησιμοποιείς!

Who does that?

Ήδη μεγάλες εταιρίες όπως η Microsoft, η Yamaha και η Google έχουν επενδύσει στο πως «ακούγεται» το brand τους.

Και γιατί το κάνουν αυτό; Επειδή γνωρίζουν το πόσο μεγάλη σημασία έχει το πως τους αντιλαμβάνονται οι πελάτες τους. Άμα ακούγεσαι διαφορετικός από τους άλλους, τότε είσαι!

Μέσω του brand voice κάθε εταιρεία επικοινωνεί με τον δικό της μοναδικό τρόπο τη φιλοσοφία, το attitude και τις αρχές της. Κάνε ένα μίνι τεστ και φέρε στο μυαλό σου διάφορα γνωστά προϊόντα με τις διαφημίσεις τους. Ακούγονται το ίδιο;

Και φυσικά το ίδιο ισχύει και στον γραπτό λόγο, όπου το κάθε brand, που σέβεται τον εαυτό του, προσπαθεί να δημιουργήσει το προσωπικό του στυλ για να ξεχωρίσει.

A little help here?

Φυσικά δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να ορίσεις σωστά το δικό σου brand voice. Δεν υπάρχει δεδομένος τρόπος, υπάρχουν όμως ορισμένα tips που μπορούν να φανούν χρήσιμα:

Άκουσε!

Πολύ σημαντικό ως προς το τι ύφος θα πρέπει να επιλέξεις είναι να ακούς. Πριν ξεκινήσεις να γράφεις, πρέπει πρώτα να ακούσεις το εν δυνάμει κοινό σου (π.χ. φοιτητές, καλλιτέχνες, αθλητές).

Επίλεξε άτομα από το κοινό σου και κάνε τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  1. Τι τον/ην ενδιαφέρει;
  2.  Σε τι τομέα εργάζεται;
  3. Πώς περνάει τον ελεύθερο χρόνο του/ης;
  4. Πώς μπορεί να τον εξυπηρετήσει το brand σου;

Το να μπορείς να μπεις στη σκέψη όσων προσπαθείς να προσεγγίσεις, είναι ένα σημαντικό μέρος για την δημιουργία του δικού σου brand voice.

Πώς θέλεις να «ακούγεσαι»;

Η «φωνή» που θα χρησιμοποιήσεις μπορεί να είναι ενημερωτική, σύγχρονη, πνευματώδης, χιουμοριστική ή και σοβαρή. Το σημαντικότερο όμως είναι πως πρέπει να είναι αυθεντική και να ηχεί οικεία στο μυαλό του κοινού, καθότι μελέτες έχουν αποδείξει πως οι καταναλωτές προτιμούν προϊόντα και υπηρεσίες απο brands, τα οποία δημιουργούν ένα αίσθημα εξοικείωσης μαζί τους.

Διαφοροποιήσου!

Παρατήρησε όλα όσα λένε οι ανταγωνιστές σου αλλά και πώς και με ποιο τρόπο επικοινωνούν. Διαφέρεις από αυτούς; Θα αντιγράψεις ή θα διαφοροποιηθείς; Όπως προανέφερα, δεν γίνεται να έχεις την ίδια «φωνή» με άλλους και να υποστηρίζεις ότι διαφέρεις!

Εξελίξου!

Όσο κινείται η αγορά, εξελίσσεται και το αγοραστικό κοινό, γι’ αυτό και το brand voice θα πρέπει να ακολουθεί τις εξελίξεις και τις αγοραστικές τάσεις της κάθε εποχής.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα; Θα χαρούμε να σε ακούσουμε!

Photo credit: Freepik.com

SHARE