fbpx
SHARE
Από Ιωάννης Οφάκογλου
Αρθρογραφία
09.05.2018

Οι καλύτεροι τρόποι για να χάσετε τα λεφτά σας στο μάρκετινγκ

Οι καθημερινές επαφές που έχω με υποψήφιους και νυν πελάτες στην εταιρία, μου δίνουν πάντα την ευκαιρία να μοιραστώ μαζί σας εμπειρίες που είμαι σίγουρος ότι θα σας φανούν χρήσιμες.

Οι περισσότερες εταιρίες έρχονται αντιμέτωπες με κοινές προκλήσεις και οι λύσεις που δίνουμε μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφύγετε παρόμοια λάθη. Γνωρίζω πολύ καλά ότι τα budget είναι μειωμένα και θέλετε οι επενδύσεις στο μάρκετινγκ να είναι cost-effective.

Οπότε ας δούμε τι πρέπει να κάνετε για να μην πετάξετε τα χρήματά σας από το παράθυρο ξεκινώντας με ένα παράδειγμα.

Την προηγούμενη εβδομάδα ένας επιχειρήματιας από την Αθήνα θέλησε να μοιραστεί μαζί μας το πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Μετά από προτροπή των στελεχών της εταιρίας του, προχώρησαν σε redesign του website τους διότι όπως του ανέφεραν με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσουν τους πελάτες τους.

Παράλληλα προχώρησαν και σε επανασχεδιασμό μέρους της εταιρικής ταυτότητας για να φρεσκάρουν συνολικά το brand.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο καιρός πέρασε και παρά την ανανέωση που έκαναν, δεν έγινε τίποτα απολύτως. Οι αλλαγές δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Γιατί;

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ WEBSITE
Εξαρχής θέλω να πω ότι δεν υπάρχει ακριβό και φτηνό website διότι ο γενικότερος κανόνας που ισχύει στην αγορά ισχύει και εδώ. Ότι πληρώσεις θα λάβεις! Για να μην πετάξετε τα χρήματά σας, όσα και αν είναι αυτά, θα πρέπει να ξέρετε ποιος είναι ο σκοπός της νέας ιστοσελίδας, σε ποιους απευθύνεστε και τί θέλετε να τους πείτε.

Όσο πιο οργανωμένοι είστε στην αρχή τόσο πιο ομαλά θα εξελιχθεί η πορεία του έργου και φυσικά το αποτέλεσμα που θα πάρετε στα χέρια σας. Να θυμάστε ότι γι’ αυτούς που δεν σας γνωρίζουν η ιστοσελίδα είναι η εικόνα της εταιρίας, του brand ή ότι άλλο έχετε. Ανάλογα με αυτό που θα δουν μπορεί να δουλέψει υπέρ ή κατά σας.

Εμπιστευτείτε ανθρώπους που γνωρίζουν τι σημαίνει πραγματικά web design και user experience έτσι ώστε να σας βοηθήσουν να παρέχετε μια δομημένη ψηφιακή εμπειρία σε κάθε επισκέπτη του website σας.

Να το θέσω απλά, το website σας θα πρέπει να μιλάει για εσάς ενώ εσείς δεν είστε εκεί.

Αν δεν θα εμπιστευόσασταν το τιμόνι του αεροπλάνου σε έναν πολιτικό μηχανικό και την εγχείρηση του πατέρα σας σε έναν αρτοποιό τότε μην αφήσετε την τύχη του brand σας σε αναρμόδιους. Ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.

Επίσης, υπάρχει μια αίσθηση ότι όταν μια εταιρία ανανεώνει το website της ξαφνικά όλη η αγορά θα τρέξει να το επισκεφτεί, να περιηγηθεί και ίσως να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρονται.

Τώρα που ολοκληρώσατε τον επανασχεδιασμό και υλοποίηση του website θα πρέπει να σχεδιάσετε την στρατηγική σας για την γνωστοποίηση του στο κοινό που θέλετε να στοχεύσετε.

DESIGN FOR THE SAKE OF DESIGN
Το όμορφο μας ελκύει όλους! Δεν μπορεί κανείς να αντισταθεί στην γοητεία μιας όμορφης γυναίκας ή ενός όμορφου άντρα αλλά τι γίνεται όταν δεν έχει να σου πει τίποτα απολύτως. Η πρώτη εντύπωση είναι εξαιρετική αλλά… what’s next; Πρέπει να πεις κάτι για να με κρατήσεις και να με πείσεις.

Τον ρωτάς “Πως σε λένε” και απαντά “Εεε τι εννοείς;” Ουπς!

Στην Ελλάδα το φαινόμενο να ξεκινάμε πρώτα από το design είναι πολύ έντονο. Δίνουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα στην εικόνα, στην οπτική επικοινωνία και αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα την στρατηγική για το positioning του brand και το sales copy.

Τρέφω μεγάλο σεβασμό στους designers διότι για μένα είναι καλλιτέχνες. Είναι αυτοί που θα οπτικοποιήσουν την στρατηγική και την ιδέα του μάρκετινγκ. Το θέμα όμως είναι ότι το πτυχίο τους είναι στο design και όχι στο μάρκετινγκ και το copywriting.

Αδιαμφισβήτητα με το design κερδίζεις την προσοχή του κοινού αλλά το customer journey, το ταξίδι του πελάτη δεν σταματάει στην πρώτη εικόνα. Συνεχίζεται και πρέπει σε κάθε σημείο επαφής, το brand να “μιλάει” στον υποψήφιο πελάτη.

First comes first που σημαίνει ότι μην σχεδιάζεις και μην επικοινωνείς ότι δεν έχεις καταλήξει τι είναι το brand σου, ποιο είναι το backstory, τι εκπροσωπεί και ποιο είναι το στοιχείο διαφοροποίησης.

Γνωρίζοντας όλα αυτά θα είσαστε σε θέση να κατεθύνετε designers, developers, marketeres και διαφημιστές προς την σωστή πορεία.

ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Αν ήμασταν 10 χρόνια πριν θα σας έλεγαν πρωτοπόρους αλλά σήμερα δεν είναι αρκετό. Όταν όλοι παράγουν περιεχόμενο, όλοι μιλούν προς όλους και έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια του information overload, το να δηλώνεις παρόν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι αρκετό.

Σημασία έχει πόσο καλά το κάνεις και η πιο αποδοτική στρατηγική είναι η παραγωγή περιεχομένου, γνωστό και ως content marketing. Το περιεχόμενο που παράγει το κάθε brand είναι η κληρονομιά που αφήνει πίσω του και το αποτύπωμα στην ψηφιακή αγορά.

Όσο πιο ποιοτικό, πρωτότυπο και εξατομικευμένο είναι το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερο είναι το ψηφιακό αποτύπωμα. Αν για παράδειγμα έχετε μια εταιρία που φτιάχνει πισίνες θα πρέπει να εξηγήσετε στον κόσμο πώς φτιάχνετε μια πισίνα, τι πρέπει να ρωτήσει πριν αγοράσει, ποια είναι η καλύτερη πισίνα όταν έχεις παιδιά, πόσο συχνά καθαρίζουμε το νερό, ποιο είναι το καλύτερο υλικό, πως γίνεται η συντήρηση, να δείξετε αστεία videos με βουτιές στην πισίνα που έχετε κατασκευάσει, timelapse video με το πως φτιάχνετε ένα έργο από την αρχή ως το τέλος κ.α.

Το αποτέλεσμα είναι ότι όταν κάποιος αναζητά πληροφορίες για πισίνες ή θέλει να αγοράσει μια, το διαδίκτυο θα είναι γεμάτο με δικό σας περιεχόμενο. Αυτό σημαίνει ισχυρό positioning του brand.

Θα έχετε αφήσει σε κάθε χρήσιμο μέσω το δικό σας ψηφιακό αποτύπωμα!

ΤO ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Σήμερα μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις έχουν στη διάθεσή τους δεκάδες επιλογές όταν μιλάμε για προώθηση και διαφήμιση.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι digital marketers είναι ο τρόπος με τον οποίο θα καταφέρουν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού. Σκεφτείτε ότι κάθε μέρα τα ανθρώπινα μάτια βλέπουν περισσότερα από 1700 μηνύματα.

Nowadays, attention is a currency!

Ο κάθε άνθρωπος που για εσάς είναι υποψήφιος πελάτης δημιουργεί γύρω του ένα κύκλο επαφών, ανθρώπων, εργαλείων και μέσων. Το επονομαζόμενο egosystem των σημερινών πελατών είναι εξατομικευμένο και πολλές φορές απροσπέλαστο. Συνεπώς, το κάθε brand θα πρέπει να “εισβάλλει” ευγενικά και δίχως να διαταράσσει τον μικρόκοσμο του υποψήφιου πελάτη.

Μην ξεκινάτε να διαφημίζεστε προτού:

1. Γράψετε τους στόχους της διαφήμισης.

2. Σκιαγραφήσετε το προφίλ των πελατών σας.

3. Ανακαλύψετε το είδος του περιεχομένου που ελκύει το κοινό σας.

4. Καταγράψετε τα πιθανά μέρη, ψηφιακά και φυσικα, που πιστεύετε ότι επισκέπτονται οι πελάτες σας.

5. Συνειδητοποιήσετε τι θέλετε να ξέρουν για εσάς.

Σας τα λέω αυτά γιατί πολλές βλέπουμε προωθητικές ενέργειες που δεν έχουν καμία λογική γιατί πολύ απλά ο επιχειρηματίας ή μάρκετερ εμπιστεύτηκε το agency που δυστυχώς δεν έκανε την απαραίτητη έρευνα και λειτούργησε παρορμητικά.

Τα best practises και ο παραδειγματισμός από άλλες εταιρίες είναι θεμιτός με την διαφορά ότι θα πρέπει να προσαρμόζονται στο δικό σας brand DNA.

Αν θα κάνετε PPC διαφήμιση, Google Display, Social Media, Word Of Mouth, email marketing ή ότι άλλο επιλέξετε, θα πρέπει να ξέρετε αν κάθε μια από αυτές τις τακτικές εξυπηρετεί τους σκοπούς της εταιρίας και συναντά τις προσδοκίες των πελατών σας.

Good luck!

SHARE