fbpx
SHARE
Από Στέργιος Παπαναούμ
Αρθρογραφία
18.06.2018

Η σημασία του λογοτύπου για ένα brand

Τι είναι ο λογότυπος (logo) για μία εταιρία και τι αντιπροσωπεύει; Ποιος θα ήταν ο σωστός τρόπος χρήσης του; Θα πρέπει να αλλάζει συχνά ή να παραμένει σταθερό; Τι ρόλο παίζει ο χρωματικός κώδικας; Όλα αυτά είναι ερωτήματα που μπορεί να σκέφτονται συχνά οι επιχειρήσεις όταν αισθάνονται την ανάγκη για ανανέωση του brand τους.

Το design σήμερα συνδέεται όλο και περισσότερο με την καθημερινότητά μας με τρόπο που πολλές φορές το θεωρούμε αυτονόητο και συχνά το προσπερνάμε. Σκεφτείτε για παράδειγμα μία γειτονιά χωρίς σήμανση στους δρόμους της. Οι πινακίδες να είναι γραμμένες χειρόγραφα με μηνύματα “στρίψε δεξιά” ή “στρίψε αριστερά” ή “σταμάτα εδώ”. Πώς θα σας φαινόταν; Επίσης σκεφτείτε να μπαίνετε σε ένα σούπερ μάρκετ και όλες οι συσκευασίες των προϊόντων να είναι λευκές και να αναγράφεται πάνω τους με την ίδια γραμματοσειρά το brand name του κάθε προϊόντος.

Μέσα από το design διαφοροποιείται το κάθε brand, δημιουργούνται κανόνες, επικοινωνούνται μηνύματα, και καθορίζονται συμπεριφορές.

Ειδικότερα τώρα, όσον αφορά τα σήματα των εταιριών θα πρέπει να σχεδιάζονται με μεγάλη προσοχή και σε πολύ μικρή κλίμακα. Αυτό άλλωστε είναι το λογότυπο. Ένα μικρό διακριτικό σήμα που αντιπροσωπεύει την κάθε επιχείρηση. Επομένως θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με κάποιους βασικούς σχεδιαστικούς κανόνες.

Αρχικά, θα πρέπει να διαβάζεται στη μικρότερη δυνατή κλίμακα. Να είναι πάντα πιστό στους κανόνες σχεδιασμού του, να μην εμφανίζεται δηλαδή με διαφορετικό μέγεθος, διαφορετικά χρώματα, κ.λπ. Να είναι σχεδιασμένο με απλές φόρμες και γεωμετρικά σχήματα. Όσο πιο απλό, τόσο πιο κατανοητό από τον πελάτη σας. Το απλό δεν σημαίνει εύκολο. Να απευθύνεται στο κοινό της κάθε επιχείρησης. Αν απευθύνεται σε παιδιά για παράδειγμα ένα ασπρόμαυρο λογότυπο δεν θα είναι ιδιαίτερα θελκτικό.

Το χρώμα δίνει χαρακτήρα σε κάθε σχέδιασμό. Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι φειδωλό ακόμα και στο χρώμα του. Φροντίστε λοιπόν, το λογότυπο της επιχείρησής σας να μην έχει παραπάνω από δύο χρώματα. Συνεργαστείτε με τον designer που έχει αναλάβει το έργο και επιλέξτε με προσοχή τα χρώματα της επιχείρησης δημιουργώντας βασικούς κανόνες.

Η σωστή χρήση όλων των παραπάνω δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του brand και του πελάτη σας.

Μην αλλάζετε συχνά το λογότυπό σας. Φανταστείτε το κλασικό κουτάκι Coca Cola σε γαλάζιο χρώμα και με μία σύγχρονη γραμματοσειρά. Θα το αγοράζατε; Δεν είναι τυχαίο που τόσα χρόνια έχει κρατήσει το διαχρονικό κόκκινο χρώμα και την χειρόγραφη τυπογραφία. Οι πελάτες σας θα βρεθούν σε σύγχυση κάθε φορά που θα αλλάζετε την εικόνα της επιχείρησής σας με αρνητικά αποτελέσματα για το ίδιο σας το brand. Τα περισσότερα μεγάλα brand έχουν διατηρήσει το αρχικό τους λογότυπο και έχουν κάνει μικρές τροποποιήσεις για να προσαρμόζονται στην εκάστοτε εποχή.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα θελήσετε να κάνετε ένα rebranding στην εταιρίας σας ή έναν ολιστικό επανασχεδιασμό στην εταιρική σας ταυτότητα, εμπιστευτείτε τους σωστούς επαγγελματίες. Επικοινωνήστε στους πελάτες σας τις αξίες, τη φιλοσοφία και την ιστορία της επιχείρησής σας, κάνοντας το logo σας αναγνωρίσιμο και διάσημο!

SHARE