SHARE
Από Ζωή Βέργου
Αρθρογραφία
13.11.2019

Τι είναι το TikTok και τι προσφέρει σε brands και marketers

Η ωρίμανση του διαδικτύου και των social media φέρνει εξελίξεις και μπορούμε να πούμε με μεγάλη σιγουριά ότι το νέο social media app που ακούει στο όνομα TikTok, είναι το καλύτερο δώρο που έχει δοθεί στους content creators. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος διαφοροποίησης σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα apps. 

Αν ανήκετε ηλικιακά στη γενιά των millennials ή Gen X, πολύ πιθανό να μην το γνωρίζετε. Το μόνο σίγουρο είναι θα το βάλετε πολύ σύντομα στην καθημερινότητά σας διότι η νέα εφαρμογή κάνει ένα ακόμα βήμα στον εκδημοκρατισμό της δημιουργικότητας και έκφρασης των ανθρώπων.

Τι είναι το TikTok

Το TikTok, είναι η πιο hot εφαρμογή αυτή τη στιγμή για iOS και Android και επιτρέπει τη παραγωγή και κοινοποίηση μικρής διάρκειας loop video. Μετρά μόλις ένα χρόνο ζωής και ο αριθμός χρηστών του ανεβαίνει συνεχώς, κατατάσσοντάς το ως την εφαρμογή με τα περισσότερα downloads παγκοσμίως. Όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές δημιουργικότητας, το TikTok έχει αγκαλιαστεί από τους νέους (early adopters), συνεπώς οι χρήστες του είναι κυρίως από 13 – 24, χωρίς αυτό να σημαίνει πως χρήστες άνω των 24 δεν το χρησιμοποιούν.

Το TikΤοκ μετρά ήδη πάνω από 500.000.000 καθημερινούς χρήστες και ο αριθμός μεγαλώνει καθημερινά. Είναι στην ουσία η better version των Vine και Musical.ly και επιτρέπει τη δημιουργία βίντεο 15’’ ή 60’’ προσθέτοντας εφέ και μουσική.

Υπάρχει επίσης η επιλογή live streaming αλλά δεν είναι ευδιάκριτη στην homepage. Πρέπει να πατήσετε το σύμβολο “+” όταν και θα ανοίξει η κάμερα και θα έχετε την επιλογή Video και Live. Να ξέρετε ότι η επιλογή live δεν εμφανίζεται σε όλους του λογαριασμούς. 

Οι δημιουργοί του TikTok  έχουν δηλώσει πως στόχος τους είναι να “αιχμαλωτίσουν και να παρουσιάσουν τη δημιουργικότητα, τη γνώση και τις σημαντικές στιγμές του κόσμου μέσα από ένα κινητό. Η εφαρμογή ξεκλειδώνει τη δημιουργικότητα του κάθε χρήστη και τον ενθαρρύνει να εκφράσει το πάθος του, μέσα από τα βίντεο που δημιουργεί”.

Brands που χρησιμοποιούν το TikTok

Αν ασχολείστε με το content marketing γνωρίζετε την δυναμική του video, οπότε καταλαβαίνετε και τη δύναμη της νέας αυτής εφαρμογής. Τώρα σε αυτό πρόσθεστε ότι ο καθένας μπορεί να γίνει σκηνοθέτης του εαυτού του, με ελάχιστα μέσα τα οποία προσφέρει η ίδια η εφαρμογή.

Λίγο καιρό μετά την εμφάνισή του, διάσημοι όπως ο Jimmy Fallon και ο Tony Hawk έγιναν χρήστες της εφαρμογής και προωθούν τα video τους μέσω άλλων δικτύων, ενώ μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και fashion brands όπως η GUESS, έχουν εντάξει το TikTok στην στρατηγική τους δημιουργώντας διάφορα challenges όπως το #inmydenim και καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο την προώθησή τους με ελάχιστο έως μηδενικό κόστος.

Η United Nations και η εφημερίδα The Post δημιουργώντας τέτοια βίντεο δείχνει ένα πιο φιλικό και οικείο πρόσωπο στην αγορά κάνοντας ιδιαίτερα θετική αίσθηση στο κοινό με video που γίνονται viral.

Όπως και κάθε άλλη εφαρμογή στο παρελθόν, τύπου Facebook, Instagram, Snapchat  κλπ. όταν πρωτοβγήκαν όλοι τις αντιμετώπιζαν με καχυποψία και ήταν ελάχιστοι αυτοί που πίστεψαν στις δυνατότητες αυτών των εφαρμογών και το πού μπορούν να φτάσουν. Τα στατιστικά δείχνουν πως μεγάλο ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται πλέον μέσω Facebook και Instagram. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αμεσότητα της πλατφόρμας και κατ’ επέκταση στην ιστορία που σου λέει. Η εικόνα που βλέπεις σε επηρεάζει συναισθηματικά, παρασύρεσαι και κάνεις την αγορά.

Γι’ αυτό και οι influencers αποκτούν μεγάλη δύναμη στη διαφήμιση. Η ιστορία που θα σου πούνε για το μέρος που πήγαν, τι έφαγαν, πού ταξίδεψαν, ποιοι είναι οι φίλοι τους και ποια προϊόντα χρησιμοποιούνε, θα σε πείσουν στο τέλος να πατήσεις “Buy now”.

Η διαφήμιση στο TikTok

Το κομμάτι του advertising γενικότερα είναι ακόμα ανεξερεύνητο στην πλατφόρμα, με κάποιες δοκιμές να γίνονται αυτό το διάστημα και να αφήνουν περιθώρια για πολύ σκέψη και ελευθερία στο τι μπορείτε να κάνετε.

Στο κομμάτι της διαφήμισης του brand μέσω της πλατφόρμας σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν οι influencers. Αν το προϊόν σας ταιριάζει με το κοινό του influencer που έχετε επιλέξει, τότε η καμπάνια σας θα πετύχει. Το TikTok είναι πιο άμεσο στο χρήστη οπότε θα πρέπει να εμπιστευθείτε των influencer για την παραγωγή περιεχομένου αφού αυτός γνωρίζει καλύτερα τι αρέσει στο κοινό του.

Τα βήματα για να εντάξετε το TikTok στην στρατηγική σας

Το Tik Tok γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη και χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό ακόμα, γι’ αυτό αν ακόμα δεν είστε σίγουροι πώς – πότε – γιατί να το εντάξετε στην στρατηγική σας, θυμήθείτε πως όλα τα πετυχημένα projects στην ιστορία, ξεκίνησαν από ένα πείραμα. Κλειδί στην όλη ιστορία είναι να σκεφτείτε έξω από το κουτί και τη ζώνη άνεσή σας προσθέτοντας φαντασία και δημιουργικότητα.

Τα βασικά βήματα για να προσαρμόσετε το brand ή εσάς στη νέα εφαρμογή:

Δείτε, ακούστε, καταναλώστε
Πριν αρχίσετε την παραγωγή περιεχομένου είναι απαραίτητο να καταναλώσετε περιεχόμενο, να κατανοήσετε την κουλτούρα και αισθητική της νέας εφαρμογής και τον λόγο για τον οποίο την χρησιμοποιούν οι χρήστες της.

Θέστε στόχους
Στη συνέχεια θα πρέπει να απαντήσετε στο “Γιατί”. Γιατί να ενσωματώσετε στην στρατηγική σας το TikTok και ποιο μήνυμα θέλετε να περάσετε στο κοινό του brand σας. Αυτό που θέλετε να πετύχετε με την στρατηγική σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο από την αρχή γιατί αυτό θα σας οδηγήσει και στην παραγωγή του περιεχομένου.

Αλληλεπιδράστε με το κοινό
Το Tik Tok σας δίνει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσετε με το κοινό. Ακόμα και αν δεν γνωρίζετε κανένα, ξεκινήστε τις επαφές για να δηλώσετε παρόν και να αποκτήσετε τους πρώτους followers. Σκεφτείτε ότι μπαίνετε για πρώτη φορά σε έναν χώρο που δεν ξέρετε κανένα οπότε αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να γνωριστείτε. Αν σας αρέσουν κάποια videos πείτε το στους δημιουργούς.

Ξεκινήστε τη δράση
Ήρθα η στιγμή να δείξετε την δημιουργικότητά σας. Δοκιμάστε όλα τα εργαλεία που σας προσφέρει η εφαρμογή, πειραματιστείτε και γίνετε από αυτούς τους λίγους που έβαλαν το Tik Tok στην στρατηγική τους. Για να κερδίσετε γρήγορα followers εκμεταλλευτείτε αυτούς που ήδη έχετε στα υπόλοιπα social media channels κοινοποιόντας εκεί videos του Tik Tok και καλώντας το κοινό να σας ακολουθήσει. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα βγείτε κερδισμένοι ακόμα και αν η εφορμογή δεν θα έχει την ανάπτυξη που φαίνεται να έχει τώρα.

10 στατιστικά που πρέπει να γνωρίζετε

SHARE