SHARE
Από Παναγιώτης Γαρουφαλίδης
Αρθρογραφία
10.03.2020

Content Marketing ή Pay Per Click; Ποια είναι τα θετικά και αρνητικά τους;

Μετά από ώριμες σκέψεις, αποφασίσατε ότι πρέπει η εταιρία ή το προϊόν σας να εμφανίζονται στις πιθανές αναζητήσεις του στοχευμένου κοινού σας στο διαδίκτυο για να αυξήσετε την γνωστοποίηση και τις πωλήσεις σας.

Η πρόκληση που αντιμετωπίζετε εκείνη τη στιγμή εσείς και άλλοι πολλοί επαγγελματίες είναι ότι θα πρέπει να επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει αυτό.

Υπάρχουν 2 τακτικές που μπορείτε να επιλέξετε για να το πετύχετε και είναι στη μια περίπτωση η παραγωγή περιεχομένου γνωστή και ως Content Marketing και στη δεύτερη περίπτωση η Pay Per Click (PPC) διαφήμιση.

Θα ξεκινήσουμε από τα βασικά αναλύοντας τι σημαίνει content marketing και τι σημαίνει Pay Per Click διαφήμιση.

Τι είναι το Content Marketing

Με τον όρο Content Marketing περιγράφουμε την διαδικασία παραγωγής πρωτότυπου και χρήσιμου περιεχομένου που στόχο έχει να ενημερώσει, εκπαιδεύσει και ψυχαγωγήσει συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων (δείτε εδώ το μοντέλο που ακολουθούμε στην RISTART για το Content Marketing). 

Τι είναι η Pay Per Click διαφήμιση

Pay Per Click διαφήμιση είναι η διαδικασία κατά την οποία μια εταιρία ή ένα brand πληρώνει την μηχανή αναζήτησης (Google) για να εμφανίζεται σε συγκεκριμένες λέξεις και εκφράσεις. Το κόστος ορίζεται με βάση το κλικ (εξού και το όνομά της).

Το ερώτημα είναι ποια από τις 2 είναι καλύτερη για εσάς. Όποια και αν είναι η τελική επιλογή σας θα πρέπει να γνωρίζετε ότι έχουν και θετικά και αρνητικά στοιχεία, τα οποία σας παραθέτουμε σε αυτό το άρθρο ώστε να αποφασίσετε αυτό που πραγματικά καλύπτει τις ανάγκες σας. 

Τα θετικά και αρνητικά του Content Marketing

– Δύσκολο στην εφαρμογή του διότι για να πετύχει θα πρέπει να παράγετε ποιοτικό περιεχόμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα και συνεχόμενα.

– Είναι δύσκολη η εύρεση ανθρώπων που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις στην παραγωγή περιεχομένου με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σωστά δομημένο και προσαρμοσμένο στην φιλοσοφία της κάθε πλατφόρμας.

– Χρειάζεται χρόνος για να δείτε απτά αποτελέσματα. Όσο περισσότερο, ποιοτικότερο και στοχευμένο στις αναζητήσεις του κοινού σας είναι το περιεχόμενο τόσο πιο άμεσα θα έρθουν τα αποτελέσματα. 

– Χτίζετε την ψηφιακή κληρονομιά του brand σας. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενό σας αποκτά ένα μοναδικό URL, γίνεται μια οντότητα στο διαδίκτυο, η οποία θα εμφανίζεται στις αναζητήσεις των πελατών σας.

– Όταν το περιεχόμενό σας θα αρχίσει να κατατάσσεται στις μηχανές αναζήτησης τα οργανικά αποτελέσματα θα είναι υψηλότερου επιπέδου σε σχέση με το PPC.

– Σύμφωνα με το Ινστιτούτο μελετών Marketing Serpa τα οργανικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις προσφέρουν μεγαλύτερα conversion rates και ποιοτικότερα leads.

– Το 70-80% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζητήσεις επικεντρώνονται στα οργανικά αποτελέσματα (seotribunal).

– Το περιεχόμενο συμβάλλει σε υπερθετικό βαθμό στο brand building και μετατρέπει εσάς ή την εταιρία σε authority του κλάδου.

Τα θετικά και αρνητικά της Pay Per Click διαφήμισης

– Η πρώτη κίνηση που κάνουν οι άνθρωποι όταν θέλουν να αναζητήσουν πληροφορίες είναι να χρησιμοποιήσουν μια μηχανή αναζήτησης. Κάθε μήνα πραγματοποιούνται περισσότερες από 160 δισ. αναζητήσεις.

– Είναι η καλύτερη και πιο αποδοτική λύση όταν ο στόχος είναι η γνωστοποίηση του brand και η απήχηση.

– Το 75% των ανθρώπων που βρίσκουν στις αναζητήσεις χρήσιμες πληροφορίες για ένα κατάστημα, επισκέπτονται και τη φυσική τοποθεσία (Google).

– Αν θέλετε να είστε στην πρώτη θέση των αναζητήσεων και είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε το αντίστοιχο ποσό per click, θα είστε στην πρώτη θέση.

– Προσφέρει άμεση εμφάνιση στη μηχανή αναζήτησης της Google δίχως να χρειάζεται να περιμένετε (σε αντίθεση με το SEO).

– Είναι μια διαδικασία στην οποία πρέπει συνεχώς να επενδύετε χρήματα διότι αν σταματήσετε να πληρώνετε τη Google, την ίδια στιγμή εξαφανίζεστε από τις αναζητήσεις και εμφανίζεστε πλέον μόνο οργανικά.

– Οι πελάτες δεν δείχνουν πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις διότι προτιμούν τα οργανικά αποτελέσματα (Forrester).

– Περισσότεροι από 763 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν το Adblock σύμφωνα με το τελευταίο report της εταιρίας. Οι 527 από αυτούς το χρησιμοποιούν στις mobile συσκευές τους.

– Σύμφωνα με την εταιρία Visually, η PPC διαφήμιση αυξάνει την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας κατά 300%.

Συμπεράσματα

Όπως μπορείτε να καταλάβετε ξεκάθαρος νικητής δεν υπάρχει και σε καμία περίπτωση δεν προτείνουμε μια από τις δυο επιλογές διότι στο μάρκετινγκ τo “one size fits all” δεν ισχύει. Μπορεί μια τακτική που έχει αποτέλεσμα σε ένα brand να μην ταιριάζει σε ένα άλλο. Και οι 2 τακτικές έχουν τα θετικά στοιχεία που μπορούν να σας φανούν χρήσιμα αλλά και αρνητικά που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν πριν ξεκινήσετε.

Αν έχετε την οικονομική δυνατότητα και τους συνεργάτες (εσωτερικούς ή εξωτερικούς) ενσωματώστε στη στρατηγική σας και τα 2 παράλληλα και θα δείτε πολύ άμεσα εντυπωσιακά αποτελέσματα. Κάντε την επιλογή σας με βάσει τους στόχους και το budget που θέλετε να διαθέσετε.

SHARE