SHARE
Από Elia Balta
Αρθρογραφία
25.03.2020

Instagram Stories: Τι είναι, στατιστικά και πως θα έχετε αποτελέσματα

Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα πανίσχυρο cost effective εργαλείο που προσφέρει υψηλό engagement με χαμηλό κόστος και effort αυτό ονομάζεται Instagram Stories.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί η εξέλιξη του content αφήνει πίσω το production και μας οδηγεί στο documentation της καθημερινότητας. Τι κάνεις, πως το κάνεις, γιατί το κάνεις, ποιοι “κρύβονται” πίσω από ένα brand, ποιες είναι οι υποδομές της εταιρίας, η φιλοσοφία και κουλτούρα; Οι ψηφιακές καθημερινές ιστορίες είναι ο τρόπος να τα δείξεις. 

Ενώ ήδη είχαμε συναντήσει τη δυνατότητα των stories σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως εκείνη του Snapchat, σήμερα, τα Instagram Stories μετρούν πάνω από 500 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες ενώ το Instagram είναι το 6ο κατά σειρά δημοφιλέστερο social network.

Τι είναι τα Instagram Stories 

Πριν σας δώσουμε όλες τις σημαντικές πληροφορίες για το πως θα αξιοποιήσετε τα instagram stories ας δούμε τι είναι.

Tα Instagram Stories είναι μια σχετικά καινούρια λειτουργία του Instagram όπου μας δίνεται η δυνατότητα να παράξουμε και να κοινοποιήσουμε φωτογραφίες, videos και banners, να κάνουμε live streaming, να θέσουμε ερωτήματα και να δημιουργήσουμε διαφημιστικές καμπάνιες. Η διαφορά με το Instagram feed είναι ότι στα Stories το περιεχόμενο εξαφανίζεται σε 24 ώρες.

Οι δημοφιλείς ιστορίες μας δίνουν απίστευτες επιλογές, τις οποίες αν χρησιμοποιήσουμε σωστά, μπορούν να κάνουν θαύματα!

Πολλά brands ή ακόμα και μεμονωμένοι χρήστες, επιλέγουν διαδραστικές ιστορίες , ενώ άλλοι επιλέγουν να δημοσιεύουν περιεχόμενο με οπτική αφήγηση, είτε σε πολλά σύντομα μικρά βίντεο είτε σε μεγαλύτερης διάρκειας που θυμίζουν λίγο ντοκιμαντέρ.

Σημαντικά στατιστικά των Instagram Stories 

1. 500 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν καθημερινά τα Instagram Stories.
2. 31% των Millennials και 39% των Gen Z δημιουργούν περιεχόμενο στο Instagram.
3. 1/3 των δημοφιλέστερων Instagram Stories προέρχονται από εταιρίες και brands.
4. 86.6% των Instagrammers ανεβάζουν περιεχόμενο στα Instagram Stories.
5. 60% των Millennials βλέπουν και παράγουν περιεχόμενο στα Instagram Stories.
6. 1 στους 4 Millennials και Gen Z-ers αναζητούν stories που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλουν να αγοράσουν
7. 17.8% των Instagrammers παρακολουθούν το IGTV.
8. 56.3% των Instagrammers είναι γυναίκες ενώ το 43.7% είναι άντρες.

Θα αναρωτιέστε ποιες από τις πολλές μορφές Instagram Stories αποτελούν την ιδανική λύση για την προώθηση του προφίλ σας και ποια είναι εκείνα τα μικρά μυστικά που θα κάνουν τα Stories σας πιο αποτελεσματικά από ποτέ.

Πάμε να δούμε.

1. Η δύναμη των “Behind the Scenes” Instagram Stories

Ένας από τους πιο άμεσους τρόπους για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας είναι να τους φέρετε σε επαφή με ό,τι συμβαίνει σε real time μέσα στον χώρο εργασίας σας ή ανάμεσα στους εργαζομένους της εταιρίας σας.

Μικρά στιγμιότυπα της καθημερινότητας, inside jokes ή χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από ένα brand, θα σπάσουν τη μονοτονία και θα κερδίσουν την προσοχή του χρήστη.

Όσο λιγότερο «στημένο» είναι ένα story, τόσο πιο engaging προς τους χρήστες είναι. Συστήστε στο κοινό σας τα φυσικά πρόσωπα της επιχείρησης σας και θα αποκτήσετε «πιστούς» ακόλουθους.

2. Κάντε repost και δεν θα χάσετε 

Μια τακτική που προκαλεί όμορφα συναισθήματα και δείχνει στο κοινό σας ότι τους ακούτε και δίνεται σημασία στον καθένα ξεχωριστά.

Επενδύστε στην σχέση brand – fans, αναδημοσιεύοντας ποιοτικό υλικό από τους χρήστες που έχουν κάνει @tag το προφίλ σας. Μια τέτοια κίνηση θα κερδίσει τόσο τις εντυπώσεις του ίδιου, όσο και των υπολοίπων που θα μπουν στην διαδικασία να τον μιμηθούν.

3. Πείτε το με μια ιστορία

Δεν φέρουν τυχαία αυτόν τον τίτλο. Σκοπός τους είναι η οπτικοακουστική αφήγηση. Μην διστάσετε να πείτε στο κοινό σας μια ιστορία μέσα από 3-4 συνεχόμενα Instagram Stories.

Μπορεί να επιλέξετε μια σειρά από mini video ή μερικά όμορφα στιγμιότυπα φωτογραφιών που συμπληρώνουν το ένα το άλλο με ένα copy που να έχει αρχή, μέση και τέλος.

Επενδύστε στην τέχνη του storytelling, χωρίς βέβαια να ξεχνάτε να παραμένετε πιστοί στην κοινή αισθητική του brand.

4. Χρησιμοποιείστε Stickers & Hashtags

Μην παραλείπετε να χρησιμοποιείτε τα ευφάνταστα διαθέσιμα features των Instagram Stories.

Το sticker της τοποθεσίας αλλά και τα #hashtags θα εμφανίσουν τις ιστορίες σας στο ενδιαφερόμενο κοινό που βρίσκεται στην ίδια τοποθεσία ή αναζητά αντίστοιχα ενδιαφέροντα. Οσον αφορά τα hashtags δεν έχει σημασία η ποσότητα αλλά το πόσο σχετικά είναι με αυτό που δείχνετε και το κοινό που απευθύνεστε.

Έτσι, θα κερδίσετε προβολή σε νέο κοινό και πιθανότατα νέους followers. Μεταξύ μας, μπορείτε να “κρύψετε” μερικά από τα hashtags πίσω από stickers ή GIFs!

Δοκιμασμένη τεχνική για περισσότερο engagement χαρίζουν και τα διαδραστικά αυτοκόλλητα των Instagram Stories, όπως polls, Q&As ή quiz, τα οποία παρακινούν το κοινό να θέσει τα ερωτήματα και τις παρατηρήσεις του, να ψηφίσει το προϊόν της αρεσκείας του ή να “διαγωνιστεί” για το πόσο καλά ξέρει το αγαπημένο του brand.

Με άλλα λόγια, να γίνει μέρος του ίδιου του brand!

5. Προσοχή στην τυπογραφία και την μουσική

Καθημερινά περνούν από μπροστά μας άπειρα stories τη στιγμή που μας έχει συνεπάρει η ροή των ιστοριών στο Instagram. Τι είναι εκείνο όμως που θα καταφέρει να αποσπάσει την προσοχή μας και να κάνει ένα story να ξεχωρίσει από την πρώτη κιόλας ματιά;

Μεγάλες τυπογραφίες, έντονα χρώματα και παιχνιδιάρικα εφέ που δένουν ομοιόμορφα με την κατάλληλη μουσική. Ένα story θα κλέψει την παράσταση και θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του δευτερολέπτου μόνο αν έχει κάτι να πει, κάτι να φωνάξει, με όλα του τα μέσα.

Προσεγμένο και “to the point” από την αρχή μέχρι το τέλος. Με μία έκφραση; Eye-catchy!

6. Ένα brand, ένα φίλτρο, μια κοινή αισθητική

Το τελευταίο διάστημα σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την ολοένα και πιο ανεπτυγμένη τάση των Instagram Stories σε αμέτρητα διαφορετικά φίλτρα.

Διάθεση vintage, παστέλ τόνοι, καθώς και φίλτρα που μορφοποιούν τα χαρακτηριστικά του προσώπου, είναι μερικά μόνο από τα νέα πολυφορεμένα features των Instagram Stories.

Επιλέξτε το δικό σας μοναδικό φίλτρο, σύμφωνα με την αισθητική και την εταιρική ταυτότητα του brand σας και παραμείνετε σε όλες σας τις δημοσιεύσεις πιστοί σε αυτό.

Χρησιμοποιώντας τα ίδια φίλτρα ξανά και ξανά, θα δημιουργήσετε ένα στυλ που θα γίνει σταδιακά αναγνωρίσιμο από τους φίλους του λογαριασμού σας, με αποτέλεσμα να τους διευκολύνει να αναγνωρίσουν μια δημοσίευση σας και να σταματήσουν για να την παρατηρήσουν και να κεντρίσει την προσοχή τους.

Τα Instagram Stories αποτελούν ένα ξεχωριστό όπλο για την στρατηγική marketing της επιχείρησης σας. Προσαρμόστε σύμφωνα με τις ανάγκες του brand σας τα παραπάνω μικρά μυστικά και δείτε άμεσα θεαματικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη του!

SHARE