SHARE
Από Chris Garoufalidis
Αρθρογραφία
04.06.2020

Τι είναι το marketing automation και ποια τα οφέλη του

Η καθημερινότητα των marketers γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη διότι καλούνται να διαχειριστούν πολλές εργασίες ταυτόχρονα σε ένα υπερανταγωνιστικό περιβάλλον.

Μarketers και επιχειρήσεις πρέπει να παρακολουθούν, να καταγράψουν και να διαχειρίζονται τεράστιο όγκο πληροφοριών ώστε να απαντήσουν στις ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις και απαιτήσεις, με στόχο την αύξηση της παραγωγής, του κέρδους και της ποιότητας της δουλειάς.

Αποστολή e-mail, συλλογή, ταξινόμηση και αξιολόγηση δεδομένων, δημιουργία reports, social media posts, σχεδιασμός και υλοποίηση καμπάνιας σε διαφορετικά κανάλια. Εάν όλα αυτά είναι πλέον μέρος της καθημερινότητα σας και το multitasking είναι δεδομένο, τότε υπάρχει μια λύση για εσάς.

Αυτή η λύση είναι το marketing automation.

Τι είναι το marketing automation

Σε μία σύντομη πρόταση, το marketing automation είναι η αυτοματοποίηση λειτουργιών του μάρκετινγκ.

Πιο αναλυτικά, πρόκειται για μία τακτική marketing η οποία χρησιμοποιεί εφαρμογές λογισμικού και τεχνολογίας που επιτρέπουν στους marketers την αυτοματοποίηση συγκεκριμένων εργασιών με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ενεργειών τους και την εξατομίκευση των εμπειριών που προσφέρουν στους πελάτες τους.

Με την αυτοματοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών του μάρκετινγκ, οι εταιρίες μπορούν να στοχεύσουν τους κατάλληλους πελάτες με αυτοματοποιημένα μηνύματα μέσω email, social media και γενικότερα το διαδίκτυο, τα οποία έχουν σχεδιάσει από πριν.

Πού μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε

Τα τμήματα marketing και πωλήσεων χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια την τεχνολογία του marketing automation για να εκτελούν και να διαχειρίζονται πολλαπλές ενέργειες marketing σε διαφορετικά κανάλια ταυτόχρονα, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολύ χρονοβόρες να πραγματοποιηθούν χειροκίνητα από το ανθρώπινο δυναμικό.

Ορισμένες από τις δυνατότητες που προσφέρει η αυτοματοποίηση είναι:

· Η αποστολή αυτοματοποιημένων e-mail

· Η διαχείριση των marketing campaigns

· Ο διαχωρισμός και η τμηματοποίηση του κοινού

· Η δημοσίευση περιεχομένου σε διάφορα μέσα και social media κανάλια

· Η συλλογή δεδομένων, πληροφοριών και insights, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στην στρατηγική

Marketing Automation

Marketing Automation

Τα οφέλη του marketing automation

Αποδοτικότητα

Η εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρει η αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών και καθημερινών καθηκόντων, όπως αποστολή newsletters, ανάρτηση post, δίνει την δυνατότητα στους marketers να κάνουν τις εργασίες τους πολύ πιο γρήγορα και με καλύτερα αποτελέσματα. Πολύ απλά, μια εργασία που χρειάζεται ώρες για να υλοποιηθεί, με το marketing automation γίνεται σε λίγα λεπτά.

Marketing Automation advantages

Marketing Automation advantages

Συγκέντρωση δεδομένων και reporting

Τα δεδομένα και τα στοιχεία που μπορείτε να συγκεντρώσετε από τις πλατφόρμες αυτοματισμού σας δίνουν την δυνατότητα να υπολογίσετε με ακρίβεια το ROI των ενεργειών σας, να κατανοήσετε τις ανάγκες και την εμπειρία τη χρήστη κατά το customer journey να διορθώσετε τα “αδύνατα” σημεία.

Εξατομικευμένο περιεχόμενο

Με το automation σας δίνεται η δυνατότητα να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σας δημιουργώντας και προσφέροντας προσαρμοσμένο περιεχόμενο στον κάθε υποψήφιο πελάτη, την σωστή στιγμή, αυξάνoντας με αυτό τον τρόπο τις πιθανότητες μετατροπής του σε πελάτη.

Πλατφόρμες marketing automation

Υπάρχουν δεκάδες πλατφόρμες που μπορούν να σας βοηθήσουν να αυτοματοποιήσετε κάποιες από τις βασικές μάρκετινγκ λειτουργίες της επιχείρησής σας όπως email marketing automation, social media automation, customer journey automation, advertising. Εμείς σας παρουσιάζουμε εφαρμογές τις οποίες έχουμε χρησιμοποιήσει και γνωρίζουμε την αποτελεσματικότητά τους. 

Mailchimp

Μία από τις πιο δημοφιλής πλατφόρμες το Mailchimp μπορεί να δημιουργεί, να εκτελεί και να αναλύει καμπάνιες email και διαφημίσεων. Δίνει επίσης την δυνατότητα διαχείρισης των συνδρομητών, την δημιουργία προσαρμοσμένων reports καθώς και tracking των απεσταλμένων emails. Προσφέρει έτοιμα templates αλλά μπορείτε επίσης να προσθέσετε τα δικά σας.

H δωρεάν  έκδοση επιτρέπει την αποστολή 12000 email σε 2000 subscriber τον μήνα και περιλαμβάνει:

· A/B testing

· Email beamer

· Facebook ad campaigns

· Google remarketing ads

· Instagram ad campaigns

· One-Click Upsells

· Geolocation

· Product recommendations

· Mobile app

· Campaign URLs

· Social sharing

· Knowledgebase

Moosend

Προσφέρει παρακολούθηση του perfomance και real time reporting, τμηματοποίηση των mailing lists και σύνθετα report των campaigns. Οι χρήστες της δωρεάν έκδοσης μπορούν να στέλνουν απεριόριστες καμπάνιες email σε 1.000 συνδρομητές κάθε μήνα.

Zoho Campaigns

Επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν, να στέλνουν και να παρακολουθούν τις email καμπάνιες, ενώ προσφέρουν έτοιμα templates για newsletter, εύχρηστο drag and drop editor και Α/Β Testing.

Η δωρεάν έκδοση επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν 12.000 email σε 2.000 συνδρομητές κάθε μήνα.

Hubspot Marketing

Το HubSpot προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις και λογισμικό για Marketing ενέργειες, πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών καθώς και δωρεάν CRM. Οι χρήστες μπορούν να διαχειρίζονται τις επαφές τους, να παρακολουθούν τη δραστηριότητά τους και να αποκτούν διάφορα insights σχετικά με το traffic και τα conversions.  H δωρεάν έκδοση περιλαμβάνει:

· Contact management

· Lead analytics dashboard

· Contact activity

· Forms

· Contact and company insights

· Facebook lead ads

EngageBay

Το EngageBay είναι ένα άλλο δημοφιλές σύστημα που προσφέρει στους χρήστες ένα all around δωρεάν πλάνο για να τους βοηθήσει να αυτοματοποιήσουν και να διαχειριστούν βασικές επιχειρηματικές διαδικασίες, όπως το email marketing, τις πωλήσεις και το live chat. H δωρεάν έκδοση περιλαμβάνει:

· 1,000 επαφές

· 1,000 branded emails το μήνα

· Contact management

· Ticketing management

· Lead grabbers

· Forms

· Facebook ads

· Social media

· 500 MB file storage

· Email και chat support

Marketo

Το Marketo είναι ένα saas (software as a service) marketing automation software που προσφέρει υπηρεσίες αυτοματισμού σε μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις ενώ παράλληλα προσφέρει custom υπηρεσίες σε συγκεκριμένα industries όπως η υγεία, τεχνολογία, εκπαίδευση, media. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα καταγραφής της συμπεριφοράς και χρήσης του website των πελατών, email marketing, marketing campaigns, search advertising και lead generation λύσεις. Ποιο αναλυτικά προσφέρει:

· Lead tracking

· Lead nurturing

· Campaign analysis

· Search engine optimization (SEO)

· Website personalization

· Digital advertisements

· CRM integration

· Social marketing

SHARE