SHARE
Από Γιώργος Καραγιώρας
Αρθρογραφία
03.07.2020

Social Media: Πώς να επιλέξεις κανάλι για την προβολή του brand σου

Facebook, Instagram, YouTube, Shapchat, TikTok και η λίστα των social network & sharing platforms δεν τελειώνει… και φυσικά ζούμε σε μία εποχή όπου θα εμφανίζονται διαρκώς νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάποια πιο αγαπημένα, κάποια πιο δημοφιλή και μερικά που μπορεί να μην ακουστούν «δυνατά».

Σίγουρα θα γνωρίζεις τα περισσότερα. Πολλά από αυτά μάλιστα τα χρησιμοποιείς καθημερινά ή έχεις δοκιμάσει κάποια στο παρελθόν. Για προσωπική χρήση μπορείς να πειραματιστείς με όσες πλατφόρμες θέλεις, γιατί πολύ απλά αν κάτι δεν σου αρέσει ή τελικά δεν σου ταιριάζει σταματάς να το χρησιμοποιείς και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Όταν όμως πρόκειται για το brand σου τότε τα πράγματα αλλάζουν.

Ποιο είναι το κατάλληλο ψηφιακό «κανάλι» για το brand σου;

Γιατί υπάρχει κι εκείνο το social media channel που μόλις έκανες εγγραφή και το μετάνιωσες, αλλά σου έδωσε μια καλή ιδέα ή το βρήκες γενικά ενδιαφέρον για το brand σου.

Για παράδειγμα μπορεί να «βρεθείς» τυχαία στα άδυτα του Reddit καθώς αναζητούσες κάτι και ξαφνικά να καταλάβεις το πόσο χρήσιμο θα ήταν σαν εργαλείο για το brand σου.

Βέβαια, αυτή μπορεί απλώς να είναι η πρώτη εντύπωση, διότι μόνο εμβαθύνοντας περαιτέρω θα αποκτήσεις πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων της εκάστοτε πλατφόρμας. Θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να ριχτείς σε μια ενδελεχή έρευνα, να κάνεις ένα test-drive, προκειμένου να ανακαλύψεις αν τελικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το brand σου, και ακόμη πιο σημαντικό αν ταιριάζει στο Brand Personality που έχεις ορίσει.

Μα έχω δει πολλά μεγάλα και μικρά brand να χρησιμοποιούν όλα τα δημοφιλή social media.

Σωστή παρατήρηση. Ως brand είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να βρίσκεσαι κάπου εκεί έξω. Το τι κάνουν όμως οι «άλλοι» δεν πρέπει να σ’ επηρεάσει όταν χτίζεις τη στρατηγική σου.

Η στιγμή να αναλύσεις τα πώς, πού, πότε και γιατί των ανταγωνιστών σου -και όχι οποιουδήποτε brand- θα έρθει όταν θα έχεις κατασταλάξει σε μερικά βασικά στοιχεία του brand σου: το vision, τη φιλοσοφία, την υπόσχεση, το tone-of-voice, το κοινό σου.

Αυτά είναι που θα διαμορφώσουν την ταυτότητα και εικόνα του brand, και επομένως της στρατηγικής που θα ακολουθήσεις.

Το πιο εύκολο είναι να δημιουργήσεις εταιρικό προφίλ σε όλα τα δημοφιλή social media και ν’ αρχίσεις να διαμοιράζεσαι το περιεχόμενο από τη μία πλατφόρμα στην άλλη. Το κοινό σου μπορεί όντως να «βρίσκεται» σε όλα, όμως ο καθένας μας χρησιμοποιεί το κάθε κανάλι για συγκεκριμένο σκοπό.

Σκέψου να επιλέξεις για παράδειγμα το Instagram ως μέσο προβολής και επικοινωνίας με το κοινό σου επειδή είναι το πιο δημοφιλές, μόνο για να ανακαλύψεις σε βάθος χρόνου, και σίγουρα έχοντας ξοδέψει αρκετό από το budget σου για την προώθηση του brand, ότι εντέλει τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περίμενες. Οπότε τώρα τι κάνεις; Επιστρέφεις πίσω στα γραπτά σου, σ’ εκείνο το σημείο που δημιούργησες και ανέλυσες λεπτομερώς τα προφίλ του κοινού σου (Buyer Personas).

Τέλος, μην ξεχνάς ότι λάθος και σωστό δεν υπάρχει. Υπάρχει έρευνα, σκέψη, πράξη (think-action-feedback), και ξανά από την αρχή.

Και αν αντιμετωπίσεις δυσκολίες, τότε εδώ θα βρεις έναν σύμμαχο στην προσπάθειά σου 🙂

SHARE