SHARE
Από Chris Garoufalidis
Αρθρογραφία
05.09.2018

Customer retention: Γιατί να επενδύσετε στους υπάρχοντες πελάτες σας

Οι καλύτεροι πελάτες είναι αυτοί που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σου! Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Harvard Business Review, υποστηρίζοντας ότι η επένδυση στο λεγόμενο «customer retention» μπορεί να επιφέρει αύξηση των κερδών έως 95%!

Και που στηρίζεται αυτό;

Από την μία στο γεγονός ότι το κόστος της διαφήμισης και του remarketing στο ήδη υπάρχον πελατολόγιο σου, μπορεί να είναι μέχρι και μηδενικό, από την άλλη ότι όταν ο πελάτης γνωρίζει και εμπιστεύεται ήδη το όνομά σου είναι 50% πιθανότερο να σε ξανά προτιμήσει αλλά και διατεθειμένος να ξοδέψει μέχρι και 30% περισσότερα, επισημαίνει η μελέτη.

Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο. Άλλωστε, σήμερα ζούμε στο σύγχρονο κόσμο της ανοιχτής αγοράς και της πληθώρας επιλογών, όπου η πιστότητα των πελατών είναι μεγάλη πρόκληση για το σύνολο των επιχειρήσεων και η δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης είναι σπουδαιότατη.

Και πώς θα «δημιουργήσεις» έμπιστους και πρόθυμους πελάτες;

Ανάπτυξε την φήμη του Brand σου. Πρόσφερε στους πελάτες σου μοναδικές, εξατομικευμένες και αξέχαστες εμπειρίες ώστε να μιλούν για εσένα και να μην σκεφτούν το ποτέ να φύγουν.

Όσο θα προσπαθείς να κρατάς ψηλά το ποσοστό διατήρησης των πελατών σου, ανάλογο θα είναι και το λεγόμενο «Customer Lifetime Value», το οποίο είναι ουσιαστικά μία πρόβλεψη των πόρων που ενδέχεται να επενδύσει ο πελάτης στην επιχείρηση σου εφ’ όρου ζωής. Όσο θα μπορείς να διατηρείς τον πελάτη σου, άλλο τόσο θα σε ανταμείβει.

Πώς θα εντοπίσω τους πελάτες μου όταν απευθύνομαι σε μεγάλο κοινό;

Τα social media και η Google διαθέτουν εργαλεία για τον εντοπισμό των υφιστάμενων πελατών και την επαναστόχευση τους με προωθητικά μηνύματα. Αποτελούν επίσης ισχυρό εργαλείο για την επικοινωνία με τον πελάτη και τη δημιουργία ισχυρών δεσμών εμπιστοσύνης.

Συμπεραίνουμε

Διατηρώντας το ήδη υπάρχον πελατολόγιο σου είναι μέχρι και τέσσερις φορές οικονομικά αποτελεσματικότερο σε σύγκριση με το να προσελκύσεις νέους πελάτες. Όσο θα παραμένουν ικανοποιημένοι θα αποτελούν τους δικούς «ambassadors» και θα σε στηρίζουν ακόμα περισσότερο.

Photo Credit: Pexels.com

SHARE