SHARE
Από Chris Garoufalidis
Αρθρογραφία
28.04.2020

E-Commerce: Πόσο αξιόπιστο είναι το δικό σας e-shop (checklist)

Το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στην χώρα μας ήδη από την εποχή της οικονομικής κρίσης η οποία τότε ώθησε πολλές επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες.

Πλέον, με τα δεδομένα της εποχής και καθώς τα περισσότερα φυσικά καταστήματα χρειάστηκε να κλείσουν για μία μεγάλη περίοδο, ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να καλύπτει τις καταναλωτικές του ανάγκες διαδικτυακά, αποκτώντας όλο και περισσότερο μία συνήθεια που πιθανότατα δεν θα αλλάξει σύντομα.

Με απλά λόγια, τα e-shop έχουν έρθει και πρόκειται να μείνουν! Σε αυτόν όμως τον «ωκεανό» της αγοράς, ο καταναλωτής θα στραφεί και θα επιλέξει εκείνον που θα του εμπνεύσει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Και επειδή η εικόνα του e-shop σας είναι παράλληλα και η βιτρίνα της επιχείρησης σας, η πρώτη εντύπωση που δίνετε είναι και καθοριστική για την ολοκλήρωση της αγοράς.

Πώς όμως μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού; Ποια είναι τα σημεία που αναδεικνύουν την αξιοπιστία σας;

Τα σημεία που επηρεάζουν την εικόνα των e-shop

Η ομάδα του Shopify, στο πλαίσιο μίας έρευνας που πραγματοποίησε με συνεντεύξεις καταναλωτών, ξεχώρισε τα σημεία που επηρεάζουν την εικόνα των e-shop ως προς την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία που εμπνέουν και διαχωρίζονται σε μία checklist με βάση τη σημαντικότητά τους:

– Must have – Όσα είναι απαραίτητα να υπάρχουν
– Should have – Σημαντικά αλλά όχι κρίσιμα
– Could have- Επιθυμητά αλλά όχι απαραίτητα

α) Κερδίστε τις εντυπώσεις από το Home Page σας

Ένας αγοραστής δύσκολα θα εμπιστευτεί τα χρήματα του σε ένα κατάστημα που επικρατεί ακαταστασία, ο υπάλληλος είναι άφαντος και οι δομές του υπολειτουργούν. Το ίδιο ισχύει και για το online περιβάλλον.

Εάν η αρχική σας σελίδα αργεί να φορτώσει και η διάταξη της είναι κουραστική, ο χρήστης θα κλείσει την καρτέλα πριν ακόμα δει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Παρακάτω θα δούμε τι πρέπει να περιέχει το e-shop σας ώστε ο επισκέπτης να παραμείνει και να εξερευνήσει τις επιλογές που του προσφέρετε:

Μust have

– To περιεχόμενο του websiteπρέπει να αποτελείται από υψηλής ποιότητας φωτογραφίας, χωρίς να υπάρχουν ορθογραφικά λάθη στα κείμενα
– H διάταξη πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να αποφεύγονται οι υπερβολές
– Η πλοήγηση ανάμεσα στις κατηγορίες να είναι εύκολη και ευκρινής σε όλες τις συσκευές

Should have

– Η ταξινόμηση και ο διαχωρισμός των κατηγοριών να είναι ξεκάθαρα (π.χ. Shop, Γυναικεία, Ανδρικά, Βlog, Contact)
– Στην περίπτωση που το e-shop απευθύνεται και στο εξωτερικό, φροντίστε το περιεχόμενο και τα κείμενα να υπάρχουν και στις γλώσσες των αντίστοιχων χωρών, καθώς και οι τιμές των προϊόντων στο ανάλογο νόμισμα

Could have

– Όλες οι σελίδες σας του site σας να φορτώνουν γρήγορα χωρίς σφάλματα

E-Commerce: Πόσο αξιόπιστο είναι το δικό σας e-shop (checklist)

β) Δείξτε πρώτα τις πιο βασικές σας πληροφορίες

Οι καταναλωτές έχουν πολλά ερωτήματα για τα οποία ψάχνουν απαντήσεις πριν αποφασίσουν να αγοράσουν. Είναι αυτό που ψάχνω; Είναι το σωστό νούμερο;

Εσείς από την πλευρά σας θα πρέπει να παρέχετε λεπτομερείς περιγραφές των προϊόντων σας και λειτουργική και ακριβής αναζήτηση.

Must have

– Πολλές φωτογραφίες για κάθε προϊόν στην εκάστοτε σελίδα
– Η περιγραφή των προϊόντων να είναι χωρισμένη σε ενότητες και ευανάγνωστη
– Ενημέρωση του χρήστη για τη διαθεσιμότητα στα προϊόντα
– Ενότητα για τις κριτικές των πελατών σε κάθε προϊοντική σελίδα

Should have

– Φίλτρα για ευκολότερη και ακριβέστερη αναζήτηση προϊόντων
– Η πολιτική επιστροφών και οι πληροφορίες αποστολής να περιέχονται σε κάθε προϊόντική σελίδα

Could have

– Βίντεο με το προϊόν στην εκάστοτε σελίδα
– Λειτουργία Quick View, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει ο χρήστης τον σύνδεσμο του προϊόντος

E-Commerce: Πόσο αξιόπιστο είναι το δικό σας e-shop (checklist)

γ) Μοιραστείτε την ιστορία του brand σας

Καθώς οι εποχές της μονόδρομης διαφήμισης έχουν περάσει και οι επιλογές έχουν αυξηθεί, ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει να γνωρίζει με ποιον έχει να κάνει, το ποιόν της επιχείρησης και ποιοι «κρύβονται» πίσω απ’ αυτήν.

Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι πολλοί καταναλωτές θέλουν να διαβεβαιωθούν ότι το e-shop που σκοπεύουν να επιλέξουν, έχει μία ιστορία και ένα όραμα για να συνεχίσει.

Must have

– Σελίδα “About us” (Σχετικά με εμάς)
– Σελίδα “Contact” (Στοιχεία επικοινωνίας)
– Αριθμός τηλεφώνου στα στοιχεία επικοινωνίας
– Λεπτομερής ιστορία της επιχείρησης στην σελίδα “Αbout us”

Should have

– Επιλογή επικοινωνίας μέσω live chat

δ) Δείξτε τι είπαν οι πελάτες σας για εσάς (testimonials)

Οι καταναλωτές πολλές φορές βασίζονται στις κριτικές προηγούμενων αγοραστών πριν πάρουν την τελική τους απόφαση. Αν και πρόκειται για ένα αμφιλεγόμενο θέμα, η έρευνα της ομάδας του Shopify κατέδειξε ότι τα e-shop από πλευράς τους «οφείλουν» να παρέχουν στο κοινό τις ανάλογες «αποδείξεις» που αναζητά.

Must have

– Θετικές κριτικές προϊόντων με βαθμολογία άνω του 70%
– Κριτικές σχετικά με τα προϊόντα σας σε άλλα κανάλια πέραν του e-shop σας (Social Media, YouTube, Google)
– Περιγραφικά reviews με την βαθμολογία των πελατών
– Τα social media κανάλια σας με δυνατότητα follow/like κ.λπ.

Should have

– Οι κριτικές να περιλαμβάνουν και φωτογραφία με το προϊόν.

Could have

– H κριτική να περιέχει και βίντεο με το προϊόν.

E-Commerce: Πόσο αξιόπιστο είναι το δικό σας e-shop (checklist)

ε) Βεβαιωθείτε πως η διαδικασία των συναλλαγών είναι διαφανής και εύκολη

Ο αγοραστής πριν αποφασίσει να κάνει το check out, όπως είναι φυσικό, θέλει να γνωρίζει πόσο θα κοστίσει η αποστολή, τους τυχόν φόρους, εάν παρέχονται ευκολίες πληρωμής, καθώς και ποια είναι η πολιτική επιστροφών. Συνεπώς, το checklist περιλαμβάνει τα εξής:

Must have

– Η πολιτική επιστροφών να είναι σαφής και κατανοητή
– Εάν δραστηριοποιήστε και στο εξωτερικό θα πρέπει να αναφέρετε τις extra χρεώσεις και φορολογία πριν το check out

Should have

– Εκπτωτικούς κωδικούς που μπορεί να προσθέσει ο αγοραστής στο “καλάθι”
– Δυνατότητα επεξεργασίας του “καλαθιού “από τον χρήστη
– Γνωστές μεθόδους πληρωμής (Paypal)

Could have

– Kατάσταση αποστολής – σε ποιο στάδιο βρίσκεται η παραγγελία
– Ανταμοιβές και εκπτώσεις για μελλοντικές αγορές σε όσους ολοκλήρωσαν την αγορά
– Εύκολη πρόσβαση στην σελίδα επικοινωνίας σε περίπτωση διόρθωσης της παραγγελίας
– Για αγορές απ’ το εξωτερικό να υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής γλώσσας και νομίσματος

Συμπέρασμα

Η επιτυχία στην αγορά δεν προϋποθέτει πάντα υπέρογκα budget για την προώθηση. Πάντοτε κριτής για την τελική επιλογή είναι το άτομο. Δείξτε στον καταναλωτή ότι είστε αξιόπιστοι και έμπιστοι και αυτός με την σειρά του θα σας ανταμείψει!

SHARE