fbpx
SHARE
Από Παναγιώτης Γαρουφαλίδης
Αρθρογραφία
14.01.2018

Google Adwords: Πληρώστε λιγότερα αυξάνοντας την ποιότητα της διαφήμισης

Το Google Adwords αποτελεί σήμερα σχεδόν για κάθε επιχείρηση ένα από τα σημαντικότερα και αποδοτικότερα μέσα προβολής στο διαδίκτυο.

Πρόκειται για μια online υπηρεσία διαφήμισης, μέσω της οποίας ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προβάλλει ένα σύντομο διαφημιστικό μήνυμα στη μηχανή αναζήτησης της Google, καθώς και στις συνεργαζόμενες ιστοσελίδες.

Οι εν δυνάμει πελάτες βλέπουν ακριβώς τη στιγμή που αναζητούν στο Google Search αυτά που προσφέρει η επιχείρηση, η οποία πληρώνει μόνον όταν κάνουν κλικ για να επισκεφτούν τον ιστότοπό της ή για να την καλέσουν. Το διαφημιστικό μήνυμα οδηγεί σε συγκεκριμένες τοποθεσίες που ορίζει ο διαφημιζόμενος και εμφανίζεται για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά.

Ο λόγος για τον οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέσα προβολής, είναι ότι σε σύγκριση με άλλες μηχανές αναζήτησης το Google Search κατέχει περίπου το 90% της αγοράς παγκοσμίως. Πρόσφατα δεδομένα, μάλιστα, δείχνουν πως το 81% των ανθρώπων σήμερα συμβουλεύεται τη μηχανή αναζήτησης πριν πραγματοποιήσει μια αγορά (online ή offline).

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση;

Το Google Adwords λειτουργεί ως ένα είδος δημοπρασίας, υπό την έννοια ότι ο διαφημιζόμενος καθορίζει το ποσό που πληρώνει και αναλόγως τον ανταγωνισμό λαμβάνει υψηλότερη ή χαμηλότερη θέση στην κατάταξη.

Ο τρόπος χρέωσης καθορίζεται από τον διαχειριστή του λογαριασμού. Μπορεί να ορίσει το κόστος ενός κλικ για κάθε λέξη κλειδί που χρησιμοποιεί και έπειτα να θέσει ένα όριο στο ποσό που θα ξοδεύεται καθημερινά ή ένα συνολικό χρηματικό ποσό, το οποίο πρόκειται να δαπανηθεί μέσα στο χρονικό διάστημα που επιθυμεί.

Καλύτερη ποιότητα – χαμηλότερο κόστος

Υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων όπου η προβαλλόμενη επιχείρηση χρησιμοποιεί υψηλό κόστος ανά κλικ προκειμένου να εμφανίζεται ψηλά στις αναζητήσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η κατάταξη όμως δεν γίνεται μόνο με βάση το κόστος της διαφήμισης, αλλά και με την ποιότητά της. Ο δείκτης ποιότητας μιας διαφήμισης καθορίζεται από την αναμενόμενη αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων (Click Through Rate), τη συνάφεια των διαφημίσεων και την ιστοσελίδα προορισμού (πόσο σχετική είναι με το διαφημιστικό μήνυμα, πόσο SEO και user-friendly δομή έχει κ.ά).

Οι διαφημίσεις υψηλότερης ποιότητας μπορούν να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές και σε καλύτερες θέσεις στη μηχανή αναζήτησης. Ακόμη και αν οι ανταγωνιστές υποβάλουν υψηλότερες προσφορές, μια επιχείρηση εξασφαλίζει υψηλότερη θέση διαφήμισης σε χαμηλότερη τιμή όταν χρησιμοποιεί εξαιρετικά συναφείς λέξεις-κλειδιά και διαφημίσεις.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Μπορούμε να σας κατευθύνουμε!

SHARE