fbpx
SHARE
Από Ζωή Βέργου
Αρθρογραφία
03.09.2020

Social Listening: Για να ξέρετε τι λέει η αγορά για το brand σας

Έχουμε φτάσει σε μια εποχή που το “καλό” ή το “place to be” για πολλούς από εμάς καθορίζεται από τα likes στα social media, επαναπροσδιορίζοντας το word of mouth.

Κάθε εταιρεία θέλει να γνωρίζει την άποψη που έχουν οι καταναλωτές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, ακόμα και να γνωρίζει τι κάνει ο ανταγωνισμός. Και το Social Listening είναι μια σειρά διαδικασιών που μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να μάθουν για τις απόψεις, τους προβληματισμούς και τις κριτικές των καταναλωτών και να πραγματοποιήσουν μια σύγκριση με τον ανταγωνισμό, λαμβάνοντας πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξή τους.

Πώς γίνεται

1. Τα νέα λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί σήμερα, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις αναφορές που γίνονται για το brand, τους ανταγωνιστές του ή τις επιλεγμένες «λέξεις κλειδιά» που σχετίζονται με αυτό.

2. Συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που βρέθηκαν, τις αναλύει και η επιχείρηση έχει στη διάθεσή της όσα βρέθηκαν από τις μετρήσεις να τις αξιοποιήσει για να σχεδιάσει τις επόμενες ενέργειές της. Μια κριτική, θετική ή αρνητική, είναι ικανή να βοηθήσει την επιχείρησή να βελτιώσει κάποιες από τις υπηρεσίες της ή ακόμα και να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της.

Social listening vs monitoring: Ποια η διαφορά;

Το social listening είναι ένας όρος που ακούγεται παράλληλα με το «social monitoring». Αν και τα δυο αυτά εργαλεία στην ουσία παρακολουθούν και συγκρίνουν, έχουν μια βασική διαφορά μεταξύ τους και αυτή έγκειται στο ότι το social listening βλέπει πέρα από τους αριθμούς και ενδιαφέρεται να καταλάβει την διάθεση πίσω από τα αποτελέσματα. Είναι απαραίτητο εργαλείο για μια επιχείρηση που θέλει να χρησιμοποιήσει τη γνώμη των πελατών την για να χτίσει την στρατηγική και τις day-to-day ενέργειές της.

Μεγάλες εταιρίες όπως η Coca-Cola και η Nike έχουν αντιληφθεί τη σημασία που έχει το Social Listening για την πορεία μιας εταιρίας και δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο engagement με τους καταναλωτές τους, για να μπορούν να μαθαίνουν απευθείας τι έχουν ανάγκη ή να επιληφθούν άμεσα μια κρίση. Σε πρώτο πλάνο μπαίνει ο άνθρωπος και η διάθεσή του απέναντι σε ένα brand. Η φράση “know your audience” είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Ποια είναι τα οφέλη του Social Listening

Το social listening είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία στη στρατηγική ενός brand, αφού μπορεί να παρακολουθεί τι λένε οι καταναλωτές για τον ανταγωνισμό, τι λειτουργεί καλά και τι όχι, μένοντας πάντα up-to-date και αποφεύγοντας τακτικές που οδηγούν σε σφάλματα.

Γιατί γνωρίζοντας καλύτερα το κοινό που απευθύνεσαι ως brand, είσαι σε θέση να κατανοήσεις περισσότερα γι’ αυτό και να προχωρήσεις σε ενέργειες ή να επικοινωνήσεις μηνύματα που να ταυτιστούν περισσότερο μαζί του.

Επομένως η δυναμική των πελατών αλλάζει και το “word of mouth” παίρνει άλλη διάσταση.

Χτίζεις την κοινότητά σου

Σου δίνεται η δυνατότητα να βρεις πιο εύκολα και γρήγορα την κοινότητα στην οποία απευθύνεται το brand σου, αναιρώντας σε κάποιες περιπτώσεις όσα ενδεχομένως πίστευες. Μέσω του social listening θα οδηγηθείς στο να χτίσεις μια νέα στρατηγική marketing γύρω από όσα ανακάλυψες και που σίγουρα θα καταλήξει σε καλύτερα αποτελέσματα.

Customer Service

Η γνωστή και πολυχρησιμοποιημένη φράση «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», εδώ αποκτά άλλη διάσταση. Μπορείς πολύ εύκολα και άμεσα να παρακολουθείς τι λένε οι πελάτες για το brand σου και μια κακή κριτική να την μετατρέψεις σε κάτι θετικό, βελτιώνοντας τα λάθη.

Από όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως για να έχεις μια επιτυχημένη στρατηγική για το brand σου, που θα το εξελίξει και θα το αναδείξει, πρέπει να αφουγκράζεσαι τους πελάτες σου και να δίνεις την πρέπουσα σημασία σε κάθε κριτική. Χρησιμοποίησε όλα τα εργαλεία που έχεις στη διάθεσή σου και εκμεταλλεύσου τα αποτελέσματα που θα βρεις με το σωστό τρόπο.

SHARE