fbpx
SHARE
Από Ιωάννης Οφάκογλου
Αρθρογραφία
04.01.2022

Τα 10 Marketing Trends για το 2022  

Tο 2021 ήταν μια χρονιά ραγδαίων αλλαγών για τους marketers. Έγιναν πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα διότι η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής των αλλαγών. Βγάλαμε πολλά συμπεράσματα και για είμαστε έτοιμοι για το 2022 συγκεντρώσαμε για εσάς τις τάσεις για το μάρκετινγκ ώστε να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε. 

No1 – Strategic Marketing

Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος του μάρκετινγκ γίνεται ιδιαίτερα πολύπλοκος και απαιτητικός. Τα κανάλια επικοινωνίας πληθαίνουν, το κοινό μεταναστεύει από τη μια πλατφόρμα στην άλλη, δημιουργούνται συνεχώς νέα τεχνολογικά εργαλεία, η αγοραστική συμπεριφορά των πελατών αλλάζει και ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Η απάντηση στο τί πρέπει να κάνει η κάθε εταιρία βρίσκεται στον σχεδιασμό ενός πλάνου μάρκετινγκ που θα συμβάλλει στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. 

Προσέξτε! Όχι ενέργειες μάρκετινγκ δίχως προγραμματισμό αλλά μάρκετινγκ που είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την ανάπτυξη της επιχείρισης.

Συνεπώς οι εταιρείες που θέλουν να ξεχωρίσουν το 2022 και φυσικά τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να επενδύσουν στην δημιουργία ενός πλάνου μάρκετινγκ που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους, ανάλυση της αγοράς και του target audience που απευθύνεται η εταιρία, στρατηγικά σχεδιασμένες ενέργειες μάρκετινγκ, ετήσιο προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα.

Αν λοιπόν βαρεθήκατε να κάνετε χωρίς να γνωρίζετε το γιατί, αν δεν θέλετε να ξοδεύετε χρήματα σε άσκοπες ενέργειες και δεν είναι ξεκάθαρο στο μυαλό σας ποιος είναι ο σκοπός σας, τότε ήρθε η στιγμή να δημιουργήσετε το πλάνο μάρκετινγκ για το 2022. 

Διαβάστε τον Πλήρες Οδηγό Πλάνο Μάρκετινγκ που είχαμε γράψει για να το κάνετε σωστά.

No2 – Branded Customer Experiences

Για πολλά χρόνια γνωρίζαμε ότι το μάρκετινγκ μέσω της διαφήμισης μπορούσε να δημιουργήσει τάση στην αγορά καθώς είχε τη δύναμη να πεισει το κοινό να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Όπως φαίνεται, για τους marketers που έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αγοράς, η προτεραιότητα πια δεν είναι οι καμπάνιες και η διαφήμιση αλλά η δημιουργία μοναδικών εμπειριών.

Είναι ξεκάθαρο πλέον και ωριμάζει στο μυαλό των marketers ότι τα brands δεν χτίζονται με διαφημίσεις αλλά με εμπειρίες. Σήμερα όπως λέμε στο μάρκετινγκ “experience is everything” και σε αυτό συνηγορεί η τελευταία μελέτη της PWC που λέει ότι το 73% των πελατών αναφέρουν ότι η συνολική εμπειρία που διαμορφώνουν από ένα brand είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά τους. 

Τι σημαίνει εξαιρετική και αξέχαστη εμπειρία; Σημαίνει ξεκάθαρο customer journey και βελτιστοποίηση του κάθε touch point που έχει η εταιρία με τους πελάτες της, customer – oriented ενδοεταιρική κουλτούρα, εξατομικευμένα μηνύματα και πληροφορίες για κάθε πελάτη ανάλογα με την αγοραστική συμπεριφορά του, ταχύτατη απόκριση στα ερωτήματα των πελατών, αποτελεσματική επικοινωνία και πολύ μα πάρα πολύ καλή γνώση των ανθρώπων της εταιρίας πάνω στο αντικείμενό τους. 

No3 – Social Media Strategy

Ξέρω ότι τα αγαπάτε τα social media και θέλετε συνεχώς να ακούτε νέα πράγματα γι αυτά. Τα social media είναι το νούμερο ένα κανάλι που χρησιμοποίησαν οι marketers το 2021 και όπως φαίνεται όχι απλά θα το διατηρήσουν στην πρώτη θέση, αλλά θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις επενδύσεις τους.

Βέβαια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα δυναμικό περιβάλλον και γι’ αυτό το λόγο οι εταιρίες οφείλουν να αξιολογήσουν τις ενέργειες των προηγούμενων ετών, τα αποτελέσματά τους, τις αλλαγές που έχουν γίνει στα social media και στη συνέχεια να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα social media προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες σε μικρά και μεγάλα brands.

Οπότε μην μείνετε αποκλειστικά και μόνο στην χρήση των social media channels ως κανάλι διανομής και προώθησης περιεχομένου και διαφημίσεων. Χρησιμοποιείστε τα για το social listening που σημαίνει να ακούσετε την αγορά, για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας, για να δημιουργήσετε κοινότητες και φυσικά για να απαντήσετε σε προβλήματα και προκλήσεις της κοινωνίας.

Είναι ξεκάθαρ ότι ήρθε και πάλι η στιγμή να θυμηθούμε ότι η μεγαλύτερη αξία που προσφέρουν τα social media δεν είναι το media αλλά το social. Αυτή η αμφίδρομη επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων και εταιριών. 

No4 – Attention Grabbers

Γίνονται συνεχώς κουβέντες για τους αλγόριθμους σε κάθε πλατφόρμα. Πως δουλεύει ο αλγόριθμος, αλλαξε ο αλγόριθμος, τι θα κάνουμε για το αλγόριθμο; Έχω να σας κάνω μια ερώτηση. Παράγετε περιεχόμενο και σχεδιάζετε διαφημίσεις για τον αλγόριθμο ή για ένα συγκεκριμένο κοινό;

Επειδή την απάντηση την γνωρίζετε πολύ καλά, αφήστε τα technicalities και επικεντρωθείτε στο γεγονός ότι απευθύνεστε σε ανθρώπους με συγκεκριμένες προσδοκίες, φιλοδοξίες και θέλω. Αν το περιεχόμενό και οι διαφημίσεις σας δεν είναι πρωτότυπα, αυθεντικό, φρέσκα και σχετικά με το κοινό σας, κανένας δεν πρόκειται να αφιερώσει χρόνο και να ασχοληθεί μαζί σας.

Δεν υπάρχει μαγική συνταγή που θα σας βοηθήσει να κερδίσετε την προσοχή του κοινό. Αντιθέτως, η αξιοποίηση των insights από τα touch points με το κοινό σας και η δημιουργικότητα ώστε να μεταδώσετε το μήνυμα σας με ευφάνταστο τρόπο είναι οι 2 παράγοντες που φέρνουν αποτελέσματα. Επαναλαμβάνω όχι μαζικές συνταγές αλλά insights και δημιουργικότητα.

Οπότε, αναλύστε το κοινό σας σε βάθος και κατανοήστε το γενικότερο lifestyle τους. Μην μένετε μόνο στις λέξεις κλειδιά και τις αναζητήσεις διότι έτσι χάνετε την ευκαιρία να έρθετε πιο κοντά με τους πελάτες σας. Εμβαθύνετε στη γενικότερα συμπεριφορά τους, τί είναι αυτό που μπορεί να καλύψει τα προσωπικά τους “θέλω” και δημιουργήστε το αντίστοιχο περιεχόμενο.

No5 – Quality Vs Quantity 

Για αρκετά χρόνια κάναμε αξιολογήση αναλύοντας αν είναι σημαντικότερη η ποιότητα ή η ποσότητα στο περιεχόμενο και τα κανάλια διανομής, τα social media. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε με μεγάλη βεβαιότητα και δίχως την παραμικρή αμφιβολία ότι κερδίζει είναι η ποιότητα.

Αυτό συμβαίνει για 2 λόγους.

Πρώτων διότι λόγω της υπερπαραγωγής και διανομής περιεχομένου σε πολλά κανάλια το κοινό βλέπει περισσότερα από 2000 χιλιάδες μηνύματα ημερισίως οπότε αδυνατεί να παρακολουθήσει τις κοινοποιήσεις που δεν είναι άκρως ενδιαφέρουσες και σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους. Δεύτερων, εσείς στην προσπάθειά σας να παράξετε συνεχώς πρωτότυπο περιεχόμενο για να τροφοδείτε τα social media channels, πολλές φορές, αναγκαστικά, θα κάνετε εκπτώσεις στην ποιότητα ή θα κάνετε κάτι που δεν είναι και τόσο ενδιαφέρον.

Eπικεντρωθείτε σε συγκεκριμένο είδος περιεχομένου, μείνετε συνεπείς στους χρόνους κοινοποίησης του και επιλέξτε τα social media channels που μπορείτε να υποστηρίξετε με αντίστοιχο ποιοτικό περιεχόμενο.

Συνεπώς το 2022 προκαλέστε τον εαυτό σας, την ομάδα σας, την εταιρία σας προσπαθώντας να αντιληφθείτε πια κανάλια και ποιο είδος περιεχομένου είναι πιο αποτελεσματικά, παρέχουν καλύτερες εμπειρίες στο κοινό σας ενώ παράλληλα εξυπηρετούν τους στόχους του μάρκετινγκ. 

No6 – Visual & Audion Content

Δεν είναι η πρώτη φορά που σας αναφέρουμε ότι θα πρέπει να επενδύσετε στο visual και audio content διότι όπως βλέπουμε το κοινό τα αναζητά και τα καταναλώνει μανιωδώς αφήνοντας πίσω τα κείμενα. Αρκεί μόνο να δείτε την ανάπτυξη που έχουν social media channels και πλατφόρμες όπως τα Instagram, Tik Tok, Pinterest, Youtube, Clubhouse και Spotify.

Αυτό που δεν περιμέναμε και μας έχει κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση είναι η άνθιση των podcasts. Τα podcasts είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να μεγαλώσετε το κοινό που απευθύνεστε δημιουργώντας generic περιεχόμενο σε audio μορφή.

Όσον αφορά τα videos στη στρατηγική σας μπορείτε να συνδυάσετε long form και short form videos. Τα short form videos κερδίζουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού και αυτό λόγω του Tik Tok και των Instagram stories. Κάτι που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι και οι 2 πλατφόρμες έχουν αυτή τη στιγμή την μεγαλύτερη οργανική απήχηση.

Τα long form videos να τα συμπεριλάβετε στην στρατηγική σας μόνο όταν υπάρχει σοβαρός λόγος και πιστεύετε ότι το ενδιαφέρον του κοινού θα μείνει αναλλοίωτο καθ’ όλη τη διάρκεια του video. Μερικά παραδείγματα long form video είναι μια branded ταινία, συνέντευξη, ντοκιμαντέρ, ομιλία, marketing activation ή ένα live streaming το οποίο έχετε προγραμματίσει να δείξετε στο κοινό σας. 

Ένα σημαντικό tip για το τέλος: Στην εποχή του mobile first θα προβλέψετε τα videos σας να είναι κάθετα 4 προς 5 ή 9 προς 16.

No7 – Artificial Intelligence

Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει τον τομέα του μάρκετινγκ όσο η τεχνητή νοημοσύνη. Μπορεί ακόμα και σήμερα να ακούγετε σε πολλούς ως επιστημονική φαντασία ή κάτι από το μακρινό μέλλον αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι η τεχνητή νοημοσύνη, είναι η τεχνολογία πίσω από την φωνητική αναζήτηση, τα chatbots, τους έξυπνους βοηθούς όπως η Siri, η Alexa, η Google Assistant και πολλά άλλα.

Στην big data εποχή η AI τεχνολογία μπορεί να μετατρέψει με μεγάλη ευκολία και σε πραγματικό χρόνο όλα τα δεδομένα που δημιουργούνται από το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της εταιρίας, σε πολύτιμη γνώση που αν την αξιοποιήσετε θα έχετε τεράστια οφέλη.

Να ξέρετε ότι τα επόμενο χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει μια για πάντα την δημιουργία και διανομή περιεχομένου διότι θα μπορεί να παρακολουθεί, να καταγράφει, να αναλύει την ανθρώπινη συμπεριφορά και να σερβίσει σε πραγματικό χρόνο το ανάλογο περιεχόμενο.

Αν δεν θέλετε να είστε απαρχαιομένοι marketers, αρχίστε από τώρα να δουλεύετε στο μυαλό σας τρόπους με τους οποίος μπορείτε να αξιοποιήσετε την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο μην ξεχνάτε… Η ανθρώπινη πτυχή του μάρκετινγκ εξακολουθεί να είναι σημαντική ίσως πιο σημαντική από ποτέ. Επομένως η ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε αυτήν την τεχνολογία για να ενισχύσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ και όχι να αντικαταστήσετε τους ανθρώπους. 

No8 – Influencer Marketing

Ένα νέο δυναμικό industry και άκρως αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας των εταιριών με στοχευμένο κοινό. Για να έχετε μια εικόνα, η αγορά των infuencers θα ξεπέρασε φέτος τα 14 δις δολλάρια.

Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό; Πως έγινε η εμφάνιση και ραγδαία ανάπτυξη των content creators;

Το κύριο δεδομένο είναι ότι το μάρκετινγκ μέσω της διαφήμισης έταξε πολλά τα προηγούμενα χρόνια αλλά όπως φαίνεται δεν τήρησε τις υποσχέσεις του. Κι έτσι η εμπιστοσύνη του κοινού προς τις εταιρίες μειώθηκε αισθητά.

Αντίθετα, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε το κοινό να εμπιστεύεται καθημερινούς ανθρώπους καθώς τους θεωρεί πιο αληθινούς, οικείους και προσιτούς.

Θεωρούμε δεδομένο ότι θα πρέπει να συμπεριλάβετε στην στρατηγική σας την συνεργασία με nano, micro, macro ή mega influencers διότι έχουν το μεγαλύτερο ROI από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Για να επιλέξετε τον κατάλληλο influencer θα πρέπει να προσέξετε 3 παράγοντες.

Ο πρώτος είναι το κοινό που απευθύνεται ο influencer θα πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό που θέλετε να απευθυνθείτε κι εσείς. Ο δεύτερος παράγοντας είναι το engagement που έχει ο influencer με το κοινό του. Ξέρω ότι όλοι θαμπωνόμαστε από τα μεγάλα νούμερα των followers αλλά αυτό που τελικά έχει σημασία είναι αν το κοινό δίνει σημασία και αλληλεπιδρά με τον influencer. Το τρίτο που πρέπει να προσέξετε είναι ο influencer να μην υπερκαλύψει το ίδιο το προϊόν. Αν έχετε ένα καινούριο προϊόν και η εταιρία σας δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό, μην επιλέξετε influencer από το πάνω ράφι διότι θα κάνει overlapping το προϊόν σας. Επιλέξτε micro και nano influencers γιατί όπως βλέπουμε από τελευταία δεδομένα, έχουν καλύτερο interaction και impact στο κοινό τους.

Αν θέλετε να μάθετε ακόμα περισσότερα, διαβάστε το άρθρο μας που αναλύει το Τι είναι το influencer marketing και πως να ξεκινήσετε.

No9 – Purpose Driver Marketing

Οι σημερινοί καταναλωτές είναι πολύ πιο συνειδητοποιμένοι και γνωρίζουν καλύτερα από ποτέ τις επιπτώσεις που έχουν οι αγοραστικές τους συνήθειες στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Συνεπώς είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν όταν ξέρουν ότι τα χρήματά τους θα επενδυθούν για έναν απώτερο σκοπό. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι επιθυμούν έναν καλύτερο κόσμο. Θέλουν να βλέπουν το περιβάλλον που ζουν και δραστηριοποιούνται να εξελίσσεται και η ποιότητα ζωής τους να βελτιώνεται.

Γι’ αυτό εμπιστεύονται και επενδύουν σε εταιρίες που συμβάλλουν στην βελτίωση της κοινωνίας. Περιμένουν τις εταιρίες, περιμένουν εσάς να συμβάλλετε έμπρακτα στην κοινωνία και είναι έτοιμοι να σας υποστηρίξουν συμμετέχοντας στην προσπάθεια.

Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρίες επιβάλλεται να στρέψουν την προσοχή τους στις προσδοκίες των ανθρώπων και να επενδύσουν στο μάρκετινγκ σκοπού γνωστό και ως… purpose-driven marketing

No10 – 

Η αλήθεια είναι ότι…. δεν έχουμε να ξεχωρίσουμε κάτι απλά το βάλαμε για να ακούγεται πιο ωραίο! 

Αυτές λοιπόν είναι οι τάσεις για το 2022. Σαφέστατα υπάρχουν και άλλες σημαντικές τάσεις αλλά εμείς επιλέξαμε και ξεχωρίσαμε τις πιο καθοριστικές για τους marketers. 

 

SHARE